2009. június 13.

Tökös-ricottás béles

Régóta készültem már a tökös-ricottás béles elkészítésére. Úgy adódott, hogy minden szükséges alapanyag a rendelkezésemre állt, így hozzá is láttam az összeállításához.
Hozzávalók: 1 csomag réteslap (én 8 laposat használtam), 30-40 dkg gyalult zsenge tök, 1 doboz ricotta túró (25 dkg), 2 dl tejföl, 2 tojás, 8-10 dkg cukor, kis csokor kapor, 10 dkg olvasztott margarin,csipet só, porcukor a szóráshoz.
Elkészítés: A legyalult tököt nagyon kevés sóval besózzuk, hogy levet engedjen, majd kinyomkodjuk (ha érződik a sós íz leöblítjük és ismét kinyomkodjuk). A tejfölt a tojásokkal elkeverjük, hozzá adjuk a cukrot, és a finomra vágott kaprot, végül beleforgatjuk a ricottát és a gyalult tököt. Egy kisebb tepsit olvasztott margarinnal kikenünk és a réteslapok felét egyenként belehajtogatjuk a tepsibe, miközben minden lapot vékonyan megkenünk olvasztott margarinnal. Úgy hajtogassuk be a réteslapokat, hogy kicsit a tepsi oldalánál fellógjanak. Ekkor ráöntjük a tökös-ricottás tölteléket, majd a maradék négy réteslapot egyenként ráhajtogatjuk - olvasztott margarinnal megkenve - a töltelékre. A legfelső lapot is megkenjük olvasztott margarinnal és előmelegített sütőben pirosra sütjük. Langyosan szeletelhetjük és gazdagon megszórjuk porcukorral.

4 megjegyzés:

  1. Érdekes párosítás - biztosan megkóstolnám! De most látom csak a mennyei brokkolis rakottasodat! Megyek, meg is nézem a receptjét!

    VálaszTörlés
  2. Igen, tényleg érdekes párosítás, nem is készítettem olyan nagy adagot...biztos ami biztos.... Végül is a béles nyert, mert elfogyott az utolsó szemig:)

    VálaszTörlés
  3. Férjem odavan ezért a kapros-túrósért...Meg kell neki sütnöm, köszi, hogy eszembe juttattad!!!!

    VálaszTörlés
  4. Ó, az jó hogy eszedbe juttattam, készítsd is el a párodnak!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails