2009. június 7.

Ausztrál répás sütemény

Azért is jó gasztro blogokat böngészni, mert kedvet kaphat az ember olyan ételek, sütemények elkészítéséhez, amire egyébként nem lett volna esély. Így történt ez a répás sütemény esetében is. Bevallom, eddig idegenkedtem a répa és a sütemény párosításától, de be kell lássam, hogy nagyon-nagyon jó az összhatás, legalább is ennél a sütinél. Valószínűleg a mascarpone és a pekándió is hozzájárul ehhez az ízharmóniához. A receptre ottisnál bukkantam rá, aki eredetileg lúdanyó bejegyzése alapján készítette el a sütit. Mindkettőjüknek köszönet ezért a receptért! Ez a süti zárta a tegnapi ebédet.
Hozzávalók: A tésztához 50 dkg sárgarépa, 25 dkg durvára darált pekándió (jó a másik dió is:),25 dkg liszt, 20 dkg barna cukor (ha nincs otthon, megteszi a fehér is, ekkor adhatunk hozzá egy evőkanál kakaót), 10 dkg mazsola (eredetileg 20 dkg mazsolát írt, én azt kicsit soknak találtam) 4 tojás, 2 dl olaj, 2 teáskanál sütőpor vagy szódabikarbóna, 2 teáskanál fahéj. A krémhez 25 dkg mascarpone, 10 dkg cukor, 3-4 evőkanál tejföl (én ezt használtam, de joghurt is jó.)Lúdanyó írta, hogy az eredeti recept vajat használ a mascarponéhoz, az szerintem is tömény, a mascarpone elég zsíros így is. A tejföl nagyon jól passzolt hozzá.
Elkészítés: A megtisztított sárgarépát lereszeljük. A tojást a cukorral, az olajjal jól elkeverjük. A száraz hozzávalókat, vagyis a lisztet, sütőport, fahéjat, mazsolát, diót összekeverjük és a reszelt sárgarépával felváltva a tojásos masszához adjuk, elkeverjük és sütőpapírral bélelt tepsiben (én közepes nagyságú tepsit használtam) 180 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütjük. Légkeveréssel elég a 160 fok. A krém hozzávalóit összekeverjük és a kihűlt tészta tetejére kenjük. Villával csíkozhatjuk és pekándió szemekkel díszíthetjük. Kicsit hűtjük (ha van hozzá türelmünk:) és szeleteljük.

7 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy nektek is ízlett :) Nálunk nagyon nagy kedvenc!

    VálaszTörlés
  2. A répás sütiktől mindig visszatart valami, de ez annyira csábító!:)

    VálaszTörlés
  3. Répás sütit többször készítettem már-nálunk bejön nagyon mindenkinek. Szerintem konkrétan a répa íze nem érezhető, egyszerűen finom és szaftos....
    Ezt a receptet Lúdanyótól már én is elmentettem, készülök rá , nagyon finom lehet a krémmel és a pekándióval!!!

    VálaszTörlés
  4. Napmátka!Szerintem megér egy próbát! Nem fogod megbánni!Mint ahogy trinity írta, tényleg semmi répa íz nem érezhető. Eddig én is idegenkedtem tőle, de nekem nagyon ízlett ez a változat.

    VálaszTörlés
  5. Vár nálam egy kis játék, ha van kedved:)
    http://zamatesillat.blogspot.com/2009/06/most-meg-titok.html

    VálaszTörlés
  6. Imádom a répás sütit!!! :) én is szoktam sütni, de nem ilyet! Receptet mentettem! :)

    Kukk be hozzám, vár egy játék! :)

    VálaszTörlés
  7. Ha van kedved, időd, gyere játszani!:
    http://napmatka.blogspot.com/2009/06/hetedhet-orszag.html

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails