2009. június 24.

Cukkini mártásos, húsgolyós tagliatelle

Nigella egyik főzős műsorában láttam még régebben, hogy a tésztához olyan mártást kínált, amelyben kis húsgombócok bújtak meg. Nagyon jó ötletnek találtam. Már nem emlékszem pontosan, hogy hogy is készítette, de ez nem is baj, főzésnél ritkán tartom be az ihletet adó recept leírásait. A gondolataimban már megszületett a saját változatom, amit el is készítettem.
Hozzávalók: 25 dkg tagliatelle, a húsgombócokhoz: 20 dkg darált hús, 1 gerezd fokhagyma, oregano, bazsalikom, só, frissen őrölt bors, egy nagy szelet szikkadt kenyér vízbe áztatva, 1 tojás, olaj a sütéshez. A cukkinis mártáshoz: 2 db kis zsenge cukkini, 2-3 evőkanál olíva olaj, 2 gerezd zúzott fokhagyma, 1 teáskanál "Erős Pista", (azaz: csípős paprika krém) 0,5-1 dl fehérbor, 1 dl tejszín, 2-3 evőkanál mascarpone, só, frissen őrölt bors, apróra vágott rozmaring levelek, reszelt parmezán és amivel megkoronáztam a saját készítésű pácolt sajt.
Elkészítés: Kissé hosszadalmasnak tűnhet, mivel három féle dolgot kell elkészíteni, de az előkészületek után, akár egyszerre, három lángon sülhetnek, főhetnek az összetevők és viszonylag gyorsan elkészül a tésztánk. Az előkészítést kezdhetjük a húsgolyókkal. A darált húshoz adjuk a kinyomkodott áztatott kenyeret, a tojást, sót, borsot és az apróra vágott friss zöld fűszereket, valamint a zúzott fokhagymát. Jól összegyúrjuk és pici gombócokat (kisebb dió méretűeket) formázunk belőle. A cukkiniket héjastul lereszeljük, az olíva olajon kicsit megdinszteljük a zúzott fokhagymát, hozzá adjuk az"Erős Pistát", keverünk rajta néhányat és hozzá adjuk a reszelt cukkinit, sózzuk, borsozzuk. Fedő alatt pároljuk. Közben feltehetjük a tészta főzéséhez a vizet, amit majd sózunk, valamint a kis húsgolyók sütéséhez az olajat. Amikor az olaj felhevült, kisütjük a húsgolyókat. (Előtte lisztben, vagy zsemlemorzsában megforgathatjuk és úgy sütjük.) Miközben a cukkini párolódik, 5-6 perc után hozzá adjuk a fehérbort,és az apróra vágott rozmaringot, majd néhány perc után a tejszínt és legvégül a mascarpónét és a reszelt parmezán sajtot. 10-13 perc elég a cukkininek, ne főzzük szét, hagyjuk kicsit resre a cukkini csíkokat. Miután kisültek a húsgolyók, beleforgatjuk a cukkinis mártásba és hagyjuk, hogy néhányat rottyanjon, majd levesszük a tűzről. Közben a felforrt vízbe tesszük a tésztát és előírás szerint megfőzzük, nem túl puhára (al dente). (Természetesen a hozzávalók főzési, sütési folyamatai egymás után is elvégezhetőek.) A kifőtt tagliatelle tésztát tányérra szedjük, a tetejére halmozzuk a cukkinis, húsgolyós mártást, reszelünk rá parmezán sajtot. (Én pácolt sajttal koronáztam meg:)

3 megjegyzés:

  1. Ez igen figyelemre méltó teljesítmény! Ennyi recept, bejegyzés! Elszédültem, mire átnéztem. Ellenben vagy éppen ezért eltettem a blogod az olvasni valók közé. Eddig elkerülte a figyelmem. Hasonló az ízlésünk / a visszakacsintó állatokról is /, azt hiszem sokáig fog tartani, mire végig eszem ill. etetem a családommal a receptjeidet. Hű,ez így nem jó, inkább az ezekből főzött ételeket teszem eléjük!Szóval, ide még visszanézek!

    VálaszTörlés
  2. Nekem nagyon tetszik, el is mentem magamnak!!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Daisy!Örülök, ha tudok egy-két főzési ötlettel szolgálni. Remélem a receptjeimből készült ételek elnyerik a családod tetszését is:)

    Örülök Trinity, hogy tetszik. Olyan jó, ahogy esszük a tésztát és hopp a szánkba téved egy húsgolyó meglepetés:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails