2009. június 30.

Ribizli dzsem

Vasárnap a szüleim ribizli szerző körútra indultak a pécsi vásárba. Szerencsével jártak, mert 8 kg fekete! és 4 kg piros ribizlivel tértek haza, az én megbízásomat is teljesítve, mert a ribizlik fele az enyém lett:) Különösen örültem a fekete ribizlinek, mert azt ritkábban lehet kapni, nem is bántam hogy abból nagyobb mennyiséget sikerült beszerezni. Piros ribizli dzsemet tavaly is főztem és abból még van néhány üveggel, viszont a fekete már elfogyott. Tegnap este nekiláttam a dzsem főzésnek. Mind két ribizlit ugyan úgy főztem dzsemmé, nem nagyon bonyolítom a befőzési folyamatot, mindig így készítem, passzírozva, zselésítő nélkül.
Hozzávalók: 2 kg piros ribizli, 80 dkg kristálycukor, nagyon minimális tartósító a dzsem tetejére.

Elkészítés: A ribizlit 3-4 vízben alaposan átmossuk és egy fazékban szárastól feltesszük főni kb. 20 percig. Ezt követően a megfőtt ribizlit melegen átpasszírozzuk. (Én tekerős paradicsom passzírozót használtam.) A száras, magos, héjas részt egy szűrőn még át lehet passzírozni, mert itt sok hasznos anyag maradhat (pektin:)ami a zselésítést segíti. Megéri a fáradságot:) Az átpasszírozott ribizli velőt felmelegítjük és amikor kezd forrni hozzá adjuk a cukor felét, 5 percig főzzük, majd a cukor maradék részét is hozzá adjuk, összeforraljuk és forrón üvegekbe töltjük. Hagyjuk kicsit bőrösödni, nagyon minimális tartósítót szórunk a dzsemek tetejére, majd rárakjuk az üvegek tetejét és száraz dunsztba rakjuk, azaz jól betakarjuk a dzsemeket. Amikor kihűlt, felcímkézzük és a spájzba (nálunk ez van, nem kamra:) tesszük.

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails