2009. október 11.

Fügés muffin

Ismét érik a füge. Süteményben való felhasználására ezt az ötletet egy francia oldalon láttam. Ott természetesen nem muffinnak, hanem kis fügés süteménynek nevezték:) A tészta saját kreálmány, talán ez lett a legjobb muffin, amit eddig sütöttem. (Az is igaz, hogy túl sokszor nem készítettem, mert azért nem tartozik a kedvenceim közé:) A francia oldalon leírt tésztát túl száraznak találtam. Íme az én receptem:
Hozzávalók: 12 darabhoz: a tésztához 10 dkg őrölt mogyoró, 10 dkg graham-liszt, 8 dkg liszt, 2 dkg keményítő, 1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék, 12 dkg cukor (a fele lehet barna), fél csomag sütőpor, 10 dkg olvasztott vaj, 0,5 dl olaj, 2 tojás, 1 dl tej, csipet só, 1 citrom reszelt héja, 6 db füge félbe vágva, 1-2 evőkanál méz.
Elkészítés: A tésztához a száraz összetevőket összekeverjük egy tálban, majd hozzá adjuk az olvasztott vajat, az olajat, a tojásokat és a tejet. Jól elkeverjük. Egy 12 részes muffin formába beletesszük a muffin papírokat, belekanalazzuk a tésztát és mindegyik tetejére teszünk egy fél fügét. A fügékre egy kevés mézet csorgatunk. 180 fokra előmelegített sütőben 25-35 perc alatt készre sütjük.

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails