2009. július 9.

Újkrumpli kajszibarackos vinaigrette mártással

Napmátka mustáros-ecetes-olajos barackmártása nem hagyott nyugodni, így másnap el is készítettem. Én kicsit bátran fűszereztem, mert adtam hozzá még fokhagymát, borsot, "Erős Pistát" és mogyoró olajat használtam, így nem érvényesült olyan erőteljesen a barack íz, de egy harmonikus ízvilágú, selymes állagú, szép színű mártást kaptam, ami jól passzolt a héjában párolódott krumplihoz, a bundás tökhöz és a sült húshoz.
Hozzávalók: Személyenként 4 db közepes újkrumpli, 1 evőkanál mogyoró olaj, só, 3 dkg vaj. A kajszibarackos vinaigrette mártáshoz: 4 szem kajszibarack, 2 evőkanál mogyoró olaj, 1 evőkanál víz, 1 evőkanál fehérbor ecet, 1 evőkanál méz, só, frissen őrölt fekete bors, 1 teáskanál szemes dijoni mustár, 1 kávéskanál csípős paprika krém, 1 gerezd zúzott fokhagyma. Apróra vágott petrezselyemzöld a szóráshoz.

Elkészítés: A megmosott krumplikat héjastól, kevés vízzel, sóval és olajjal feltesszük párolódni. (Jobban szeretem így kevés vízben párolni a krumplit, mert jobban benne maradnak az ízek, és ha elpárolog a víz, mielőtt a krumpli megpuhulna, pótoljuk de a végén ne maradjon alatta víz, kicsit forgassuk át az olajban.) A megpuhult krumplit hosszában 4-6 részre vágjuk. A vinaigrette mártáshoz a kajszibarackot megpucoljuk és a többi hozzávalóval összeturmixoljuk. A krumplit a felhevített vajon átforgatjuk, a mártásból ráöntünk kb. 1 dl-t és azzal is kicsit átsütjük, átforgatjuk, majd megszórjuk petrezselyemmel. Tálba szedjük, meglocsoljuk a mártással és petrezselyem zölddel díszítjük. A maradék mártást sülthúshoz és mártogatósnak használtam fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails