2009. július 19.

Muszaka (rakott padlizsán)

Végre elkészítettem egyik nyári nagy kedvencemet, a muszakát, vagyis a rakott padlizsánt. Én csak így egyszerűen, padlizsánból és darált húsból készítem, így szeretem a legjobban:) Igen laktató étel. A javára írható, hogy viszonylag gyorsan előállítható. 1óra alatt elkészül, ami munkánk van vele az kb.20 perc, a többi az összeállítási és sülési idő.
Hozzávalók: Két személyre 2 közepes zsenge padlizsán, 25 dkg darált hús, 2 evőkanál olíva olaj, 3 db tojás, 1 kis doboz tejföl, 2-3 gerezd fokhagyma, só, bors, "Erős Pista" ízlés szerint. Liszt és olaj a padlizsán szeletek sütéséhez.
Elkészítés: A darált húst a zúzott fokhagymával az olajon feltesszük párolódni, adunk hozzá 1 dl vizet, majd a sóval, borssal és az "Erős Pistával"ízesítjük. Amíg a padlizsán sül, addig a darált hús megpárolódik. A megmosott padlizsánokat héjastul, hosszában kb. 1 cm-es darabokra felszeleteljük, majd megsózzuk, kicsit állni hagyjuk,a levet lecsöpögtetjük, lisztbe forgatjuk, forró olajban mind két oldalát kisütjük és az olajat leitatjuk róla. A darált húshoz keverünk 1 tojást és egy evőkanál tejfölt. A sült padlizsán szeletekből egy tűzálló tál aljára teszünk egy sort, majd a darált húsos ragu felét, ismét egy sor padlizsánt, a darált hús maradék részét és felülre a maradék padlizsánt rakjuk. A tejfölt két tojással elkeverjük, sózzuk és leöntjük vele a rakott padlizsánt. Sütőben szép pirosra sütjük kb.20-25 perc alatt. (Ha cserép edényben sütjük, a sütőt ne melegítsük elő, hanem hidegen rakjuk be az edényt.Így nem reped el.) A megsült muszakát kb. negyed órát pihentetjük, majd sok-sok tejföllel és fehérkenyérrel, paradicsommal tálalhatjuk.

3 megjegyzés:

  1. Már megint olyasmi Nálad, amit már régen szeretnék kipróbálni (képzeld, még nem ettem),
    nagyon ínycsiklandó, biztosan szeretni fogom!

    VálaszTörlés
  2. Próbáld ki Napmátka! Én imádom, bár kicsit nehéz, laktató étel - szerintem - ezért kenyérrel eszem.

    VálaszTörlés
  3. Megsütöttem a leírás alapján, finom lett, de a lisztes padlizsán sülés közben olyan füstöt csinált hogy vágni lehetett. Máskor inkább liszt nélkül, sütőben csinálom az elősütést.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails