2009. július 21.

Kajszibarack lekvár

Megfőztem én is a magam kajszibarack lekvárját. Nem terveztem igazából ezt a lekvárfőzést, maradt tavalyról, de egy nagyon kedves volt kollégámtól kaptam kb. 4-5 kilónyi kajszibarackot, így hétvégén - mikor kicsit lehűlt az idő - nekiláttam a lekvár főzésnek. Ez a mennyiség nekem most pont elegendő volt. Ha egy mód van rá, és a lekvárnak való gyümölcs textúrája megengedi, kerülöm a tartósítókat, zselésítőket. Így a kajszi lekvárhoz a barackot frissen facsart citrom levével és kristálycukorral főztem össze. Nagyon-nagyon minimális tartósítót szórtam csak az üvegekben a lekvár tetejére, elővigyázatosságból.
Hozzávalók: 4 kg kajszibarack, 1,5 kg kristálycukor, 1-2 citrom frissen facsart leve,1 késhegynyi tartósító (pl. szalicil) az üvegben lévő lekvár tetejére.

Elkészítés: A kajszibarackot lobogó vízzel leforrázzuk, hagyjuk kicsit állni és lehúzzuk a héját, magját eltávolítjuk. A megtisztított barackhoz hozzá adjuk a citrom levet és egy nagyobb lábosban feltesszük főni, mikor átmelegedett, néhányat kavarunk rajta botmixerrel, de csak annyit, hogy ne legyen teljesen pépes, hanem maradjanak nagyobb barack darabok is benne (legalább is én így szeretem:). Ekkor hozzáadjuk a cukrot, amikor felforrt, lassú tűzön addig főzzük, míg a lekvárunk teteje bőrösödni nem kezd. Közben a tisztára mosott üvegeket berakjuk egy tepsibe és a sütőben átmelegítjük őket, majd a forró lekvárt belemerjük az üvegekbe. Hagyjuk, hogy az üvegbe mert lekvár kicsit bőrösödjön, majd rászórjuk tartósítót, rácsavarjuk az üvegekre a tetőt és száraz dunsztba rakjuk őket, azaz jól bebugyoláljuk pl. takaróval. Miután kihűlt a lekvár, felcímkézzük és a spájzba tesszük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails