2009. július 16.

Cukkinikrémleves

Trinity hívta fel a figyelmemet a francia cukkinikrémlevesre, pedig azt a magazint amit említ én is megvettem -sőt ez az az magazin, amit minden hónapban megveszek már két éve. Szerintem nagyon jó tartalmas újság, csak most elkerülte a figyelmemet ez a leves. Bizony kár lett volna nem kipróbálni. Az magazinban leírtakhoz képest csak minimálisat változtattam a recepten.
Hozzávalók: 2-3 db zsenge cukkini, 3-4 dl húsleves (én a vasárnapi húsleves maradékot használtam fel), 2-3 gerezd zúzott fokhagyma, 1 szál vagy 1 teáskanál szárított kakukkfű,2-3 evőkanál olíva olaj, só, bors, 1 db tömlős sajt (10 dkg kenhető sajt) és 1-2 löttyintés fehérbor.
Elkészítés: A megmosott cukkiniket felkockázzuk és az olíva olajon elkezdjük párolni a zúzott fokhagymával együtt, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a kakukkfüvet, majd néhány perc párolás után felöntjük húslevessel és addig főzzük, míg a cukkini meg nem puhul. Ekkor hozzá adjuk a sajtot és összerurmixoljuk a levest. Aki szereti a végén adhat hozzá fehérbort. Tálalhatjuk pirított cukkini karikákkal, vajban pirított kenyérkockákkal, vagy leveles tésztából sütött csavartkával. (Én az utóbbi kettő változat mellett döntöttem. A sajtos gombás párna sütésekor sütöttem ezeket a csavartkákat:)

5 megjegyzés:

  1. Ez a csavartka roppantmód tetszik! Ha nem bánod, ezt én is fogom majd levesekhez készíteni-nagyon klassz!!

    VálaszTörlés
  2. szepyke!
    Úgy látom a linkelés eltünt, reggel még megvolt...A vidék íze magazin....én szeretem, mert szerintem olyan eredeti, természetes, nincs agyoncicomázva, nincs műtermi hatás...és mindig találok olyan receptet, ami megmozgatja a fantáziámat. Érdemes a régebbieket is fellapozni, mert mindig akad olyan ami elkerülte a figyelmemet.

    VálaszTörlés
  3. Trinity! Dehogy bánom!!! Örülök!:))))

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Nezz be hozzam legyszives! :)))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails