2009. július 28.

Őszibarack szorbet -az egészségért:)

Eddig még ugyan nem írtam le, de számomra magától értetődik, hogy arra törekszem a főzés , sütés során, hogy minél természetesebb alapanyagokkal dolgozzak. Nagy elkötelezettje vagyok a házias ételeknek. Ezért próbálom kerülni a félkész ételeket, az alapokat, a fixeket, a levesporokat, és más összekeverős porokat ( pl.:palacsinta por, kókuszgolyó por és a hasonló agyrémek), bizonyos fűszerkeverékeket, szószokat stb. Az ízüktől kiráz a hideg....Az az igazság, hogy a családunkra sosem volt jellemző a félkész ételek használata. Persze, ahhoz hogy tapasztalatunk legyen, néha néha kipróbált az ember ezt, meg azt, de általában csak egyszer, de volt olyan is ami a kukában landolt...Anyukám elmesélése szerint, egyszer próbálkozott bébiétellel etetni, még aprócska koromban:)de bizony kifújtam és sokkal szívesebben ettem meg a kertben frissen szedett zöldségből készült ételt. (Pedig a '70-es évek elején nem volt könnyű beszerezni bébiételt egy kis faluban. Hogy ne vesszen kárba a 2-3 üvegecske étel a dédnagypapám előételként elfogyasztotta:) Gondolom azért figyeltek az összetételre, de nekem már ez sem tetszett:) Természetesen a mai világban, amikor rákényszerülünk az üzletek kínálatára, hiszen nem áll módunkban az alapanyagokat előállítani, nem tudjuk elkerülni teljes mértékben a tartósítóktól mentes alapanyagokat. Ezért vannak bizonyos dolgok, amiket én is megveszek pl: réteslap, leveles tészta,(bár a saját készítésű finomabb, de idő hiány esetén a bolti is megehető), durum lisztből készült tészta, de a gombócokat, nudlikat már én készítem, a húsokat saját összeállítású fűszerkeverékkel pácolom stb. Amiért leírtam mindezt, az az, hogy nem kérdéses, én is csatlakozom a "Főzz az egészségedért" mozgalomhoz, természetesen műanyag mentesen, még akkor is, ha nem is sikerül mindig könnyedén, vagy akár gyorsan. Jónak találom Trinity, Viki, Garffyka és Max kezdeményezését, számomra szinte természetes a műanyag mentes főzés, részben ezért is maradt el, hogy nyilatkozzak:) A címkék között eddig is szerepelt az egyszerű, gyors kategória, de át fogom nézni az ételeket, mert van olyan, ahol ez a címke kimaradt, talán még hozzá tehetném azt is, hogy nem műanyag:) Az árak meghatározásával néhol lesz egy kis gond, de attól még egyszerű és gyors és nem műanyag :)
Rátérve a szorbetre. Valódi - ízfokozótól, színezékektől, tartósítótól mentes - gyümölcsből készül némi cukor és víz, valódi citromlé kíséretében. Az elkészítés kb. 15 perc, na jó a fagyasztás az hosszadalmas, 5-6 óra, de ezt csak az első alkalommal kell kivárni:) Igazi segítőtársam volt a nagy melegben, egy két szóból felfrissül tőle az ember.
Hozzávalók: 50-60 dkg őszibarack, 14 dkg cukor, 1csomag vaníliás cukor, 3,5 dl víz, 1 citrom leve.

Elkészítés: A cukrokat 1 dl vízzel felfőzzük, a tűzről levéve hozzáadjuk a többi vizet és elkeverjük. A barackokat megpucoljuk, feldaraboljuk és összeturmixoljuk, majd ráfacsarjuk a citromlevet, összekeverjük a cukros vízzel, fedeles dobozba tesszük és fagyasztjuk 5-6 órán keresztül, közben óránként megkevergetjük. Amikor megfagyott poharakba kanalazzuk és fogyasztjuk.

4 megjegyzés:

  1. Fel is teszlek a listámra:)))
    Én is veszek réteslapot és levelestésztát....Ez még bocsánatos, szerintem:))))

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is ki fogom próbálni, nagyon finom lehet ilyen melegben!

    VálaszTörlés
  3. Köszi Trinity! :))

    Lúdanyó! Tényleg nagyon jól hűsít, nálam kicsit háttérbe szorította a fagyit is, de csak egy kicsit...:)

    VálaszTörlés
  4. Én is csináltam ilyet az elutazásunk előtti délután hirtelen ötlettől vezérelve, csak nem forraltam fel a vizet, mégis jó volt. A sárgadinnyéset már így "profi módon" készítettem. Tényleg finomak, igazi jó gyümölcsös ízük van.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails