2009. április 2.

Málnaszuflé


A francia ízek közötti kalandozás a málnaszufléval kezdődött. Úgy esett, hogy a fagyasztó pakolását követően kiszorult egy kis csomag fagyasztott málna. Emlékeztem, hogy az "egy falat....Franciaország" című szakácskönyvben találkoztam a málnaszuflé receptjével. Arra gondoltam, hogy megpróbálkozom az elkészítésével, így nem vész kárba a málna. Fél adagot készítettem, kettő 12 cm átmérőjű szufléformához volt elegendő. Amikor elkészült, megédesítette azt a hétköznapi estét...A fél adag málnaszuflé receptje a következő:

Hozzávalók: A krémhez : 3 tojás sárgája, 2 dkg keményítő, 1 teáskanál liszt, 1 csomag vaníliás cukor, 3 dl tej, 6 dkg cukor, 1-2 dkg vaj. Továbbá: 15-20 dkg málna (én kb. 15 dkg málnából készítettem, nem lett volna baj, ha kicsit több a málna és persze nem fagyasztott, hanem frissen szedett:), 3 tojás fehérje, 2 evőkanál cukor, és én tettem még hozzá egy kis fahéjat és reszelt narancshéjat. A tálkák kikenéséhez vaj és kristálycukor.

Elkészítés:Először a krémet főzzük meg. A tojások sárgáját a cukorral, a keményítővel, vaníliás cukorral és a tej felével csomómentesre elkeverjük, majd hozzáadjuk a tej másik felét és folyamatosan kavargatva, lassú tűzön krémmé főzzük.( Nagyon jó állagú krém lesz belőle, ez végül is nem más mint egy sütemény alapkrém, amit különbözőképpen ízesítve tudunk felhasználni. Én is kipróbátam:)..lásd később...)
Ezt követően a formákat kivajazzuk, behintjük kristálycukorral, úgy hogy mindenhová tapadjon, a felesleget leöntjük. A sütőt előmelegítjük 200 fokra, berakunk egy laposabb tepsit, hogy átmelegedjen.(Közben a krémet kavarjuk meg, hogy ne bőrösödjön.)

A málnát áttörjük és szitán átpasszírozzuk, hogy ne maradjon magja. Adunk hozzá 1 evőkanál cukrot, fahéjat és reszelt narancshéjat, jól elkeverjük és a meleg krémhez adjuk. A tojások fehérjét habbá verjük 1 evőkanál cukorral. A hab felét a málnás krémmel összekeverjük, a másik felét pedig lazán beleforgatjuk és a keveréket a két formába töltjük. A forma szélét 1-2 cm mélyen belülről, ujjunkkal körbetöröljük, hogy a krém ne érjen az edényhez és tudjon felemelkedni. A tepsire rakva 15-20 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizhetjük, ha a tű száraz, vagy csak kicsit nyirkos, akkor kész. Porcukorral meghintve azonnal tálaljuk.

1 megjegyzés:

  1. Ezek nagyon szépen feljöttek és még le is tudtad fotózni :) asszem benyomnék egyet :]

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails