2009. április 1.

Hagymás, kakukkfüves, rozsos kenyérkék


Úgy született a kenyérkék ötlete, hogy ettem volna valami hagymásat....(hagymaimádó vagyok:) Volt otthon aludttej, amit én készítettem. (Ez azért fontos, mert az a tapasztalatom, hogy aludttejjel nagyon jól lehet tésztát dagasztani.)Ennyi elég is volt ahhoz, hogy nekifogjak a dagasztásnak. Izgatottan vártam ,hogy mi fog kisülni ebből az ötletből.

Hozzávalók: 20 dkg szitált rozsliszt, 40 dkg szitált búzaliszt, 2,5 dkg élesztő, 4 dl aludttej, 0,5-1 dl langyos víz, 1 dl olíva olaj, 2 dkg margarin, 2-3 teáskanál só, 2 teáskanál cukor, kakukkfű, 2-3 db közepes hagyma, pirított szezámmag.

Elkészítés: A hagymát csíkokra szeleteljük, az olaj és margarin keverékén karamellesre sütjük (vagyis addig sütjük, amíg nem kap egy kis barnás színt, de ne égessük meg). A sütés vége felé szórhatunk rá egy kis kakukkfüvet, hogy a benne rejlő aromák felszabaduljanak és ebben az aromafelhőben álljunk neki a tésztadagasztásnak:)
A kétféle lisztet tálba szitáljuk (én tálban dagasztok),az aludttejet meglangyosítjuk és összekeverjük a szétmorzsolt élesztővel és a cukorral. Majd a liszthez adjuk a sót, (aki kedveli adhat hozzá még kakukkfüvet), az aludttejes -élesztős keveréket, a langyos sült hagymát, és annyi langyos vizet amennyit a tészta majd megkíván.


A hozzávalókat jól összegyúrjuk.( Ha ragad adjunk hozzá olajat, ha túl lágy búzalisztet.) Kb. 1 órát kelesztjük. A megkelt tésztát átgyúrjuk, 8 egyenlő részre osztjuk, cipókat formálunk belőle, amiket lelapítunk és "négysarkosra" (négyzet alakúra) nyújtjuk. 4-4 nyújtott cipót, sütőpapírral bélelt gáztepsire teszünk. Kicsit még kelesztjük. A tetejüket megkenjük kevés olívaolajjal, és megszórjuk pirított szezámmaggal. 200 fokosra előmelegített sütőben sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails