2009. április 2.

Kukorica krémleves


Régóta készültem kukorica krémlevest készíteni. Remek alkalom kínálkozott, mivel megmaradt egy fél doboz kukoricakonzerv. Nem keresgéltem receptek után, saját kútfőből dolgoztam. Felidéződött bennem egy régi, nyári táborozás emléke, amikor a tábortűz köröl ültünk, énekeltünk, sokat nevettünk és vajas, hagymás csöves kukoricát sütöttünk alufóliába csomagolva a parázson. Ezt az ízt próbáltam visszahozni a kukorica krémleves készítésekor.

Hozzávalók: 20-25 dkg kukorica konzerv, 1db hagyma, 5-8 dkg vaj, 1 evőkanál liszt, 2,5 dl főzőtejszín, 2 db zöldségleves kocka, frissen őrölt bors, víz.
(Nem nagyon szeretem a leveskockákat, de találtam egy fajtát, ami szárazabb típusú és nincs az a furcsa íze, mint a többinek. Viszont elég sós, azt nem is kellett használni a leves készítésekor.)
Elkészítés: A hagymát felkockázzuk és a vajjal elkezdjük párolni, majd hozzáadjuk a konzerv kukoricát és hagyjuk, hogy kicsit járja át a kukoricaszemeket a vaj zamata. Amikor már elég jól elpárolgott a hagymás kukoricából a nedvesség, rámorzsoljuk a leveskockákat, elkeverjük, teszünk hozzá frissen őrölt borsot, rászórjuk a lisztet, ezzel is elkeverjük és felöntjük főzőtejszínnel. Kavarunk rajta néhányat. (A levesünk ekkor elég krémes, sűrű állagú lesz.) Ekkor összeturmixoljuk, majd öntünk rá vizet és összefőzzük kb. 10 perc alatt. Meglepően kellemes ízű, zamatos levest kapunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails