2009. április 2.

Erdei gombás quiche

A francia ízes kaland az erdei gombás quiche elkészítésével folytatódott. A guiche tésztája egy vajas lepénytészta, amelynek receptjét szintén az "egy falat...Franciaország" című szakácskönyvből vettem. Amivel a tésztát megpakoltam, az már saját ötlet. Többször készítettem már guiche-t, de ez az erdei gombás különösen jó lett.

Hozzávalók: A tésztához: 20 dkg liszt, 15 dkg hideg vaj, 1 tojás sárgája, csipet só, 2-3 evőkanál víz.(Ez a mennyiség egy 25 cm átmérőjű formához elegendő.) Amivel megpakoltam: kb.15 dkg erdei gomba (én fagyasztottat használtam, ami meglepő módon még illatos is volt és az állaga is igen jó volt),kb. 5 dkg szalonna, 5 dkg vaj,1 db hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 evőkanál reszelt parmezán sajt,5 dkg eidami sajt reszelve, 2 dl tejföl vagy főzőtejszín, 2-3 tojás, só, frissen őrölt bors.
Elkészítés: A tésztához valókat összegyúrjuk és legalább 30 percet a hűtőben pihentetjük. Majd kinyújtjuk és kibéleljük vele a formát.(Nem szükséges a forma kivajazása, mert elég zsíros a tészta és ezért nem tapad.) A tésztára sütőpapírt teszünk, kibéleljük nehezékkel, pl. száraz babbal, és a 200 fokosra melegített sütőben 10-12 percig sütjük (vaksütés), majd kivesszük a nehezéket és további 3-5 percig sütjük, amíg a tészta át nem sül, de nem barnul meg.

A töltelékhez a csíkokra vágott hagymát a szalonnával vajon üvegesre sütjük, hozzáadjuk a leforrázott erdei gombát, sóval, borssal fűszerezzük, csak néhány percig sütjük és félretesszük.
A tojásokat felverjük, hozzákeverjük a tejfölt, hozzáadjuk a sajtokat, belepréseljük a fokhagymát, kicsit sózzuk, borsozzuk. A gombás keveréket elosztjuk az elősütött tésztán, amire ráöntjük a tojásos masszát. 180 fokon 30 percig sütjük.Miután megsült néhány percig pihentetjük és tálalhatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails