2009. április 7.

Habtortácskák

Hétvégén ünnepeltük anyu születésnapját. Az egyik desszert, amivel kedveskedtem neki "A habtorta". A habtortával barátnőm ismertetett meg. Himnuszokat zengett róla, így hallomásból már jól ismertük, mígnem egyik születésnapjára az anyukája elkészítette. Igaza volt. A hablapok kívül ropogósak, belül lágyak, a kávés krém különleges zamatot ad a tortának. Az eredeti habtorta recept szerint - amit én a barátnőm anyukájától, Királynétól gyűjtöttem be Nagytótfaluból - 4 nagyobb tortalapot kell sütni a tojásfehérje habjából és azok közé kell a krémet kenni. Én most a kis tortácskák mellet döntöttem. Az elkészítése sok időt és türelmet igényel, de megéri:)
Hozzávalók:Hablapocskákhoz: 8 tojás fehérje, 40 dkg cukor (én kristálycukrot használtam) pirított, apróra vágott dió ízlés szerint.Krémhez: 8 tojás sárgája, 12 dkg kristálycukor, 0,5-1 dl erős feketekávé, 1 csomag vaníliás cukor, 20 dkg vaj.

Elkészítés:A tojások fehérjét a cukorral kemény habbá verjük. Habzsákba töltjük és sütőpapírral bélelt tepsire kb. 10-12 cm átmérőjű hablapocskákat rajzolunk. (ekkor megszórhatjuk a dióval) 100 fokra előmelegített sütőben kezdjük sütni kb.10 percig, majd 50 fokon szárítjuk tovább úgy 30 percig. Akkor jó, amikor úgy kiszáradtak a hablapocskák, hogy a felszíne kemény és elég könnyen fel lehet emelni a sütőpapírról. Így járunk el mindaddig, amíg van a habból.
Amíg a hablapocskák sülnek, elkészítjük a krémet. A hozzávalókból a vaj kivételével gőz felett folytonosan kavargatva sűrű krémet főzünk, majd hagyjuk kihűlni. A vajat habosra kavarjuk és összekeverjük a kihűlt krémmel. A kihűlt hablapocskákat összeragasztjuk a krémmel úgy, hogy egy tortácska három lapból álljon. Eléggé édes, de szerintem egy különleges desszert.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails