2009. május 5.

Trüffel golyók

Trüffel golyót barátnőm anyukája szokott készíteni.(A húsvéti különösen jól sikerült:) Arra gondoltam, hogy én is megpróbálkozom a trüffel gyártással. Az apropó, Emma baba keresztelője. Nem volt receptem (valahogy elmaradt, hogy elkérjem), így az interneten nézelődtem, végül egy egyszerű, saját változatot készítettem el. A siker nem maradt el....az utolsó szemig elfogyott és ketten már a receptemmel tértek haza:)
Hozzávalók: 30 dkg étcsokoládé (én az aldis tortabevonóból készítettem, szerintem nagyon jó minőségű), 5 dkg vaj, 2 dl tejszín, 0,5 dl konyak, 2 csomag vaníliás cukor,6-8 dkg kristálycukor. Amibe forgatjuk: kb. 5 dkg durvára darált és pörkölt dió, kb. 5 dkg nagyjuku reszelőn lereszelt fehércsokoládé, amit kicsit összetörünk, 1 evőkanál kakaópor.
Elkészítés: A csokoládét egy fém tálba tördeljük. Egy kisebb fazékban kevés vizet forralunk, ráhelyezzük a fém tálat és megolvasztjuk a csokoládét. Végig a gőz felett dolgozunk. Az olvadozó csokoládéhoz adjuk a vajat és együtt keverjük, olvasztjuk tovább. Ezt követően hozzáadjuk a tejszínt, a konyakot és végül a cukrot. Addig kevergetjük a gőz felett, míg egy sűrű csokoládékrémet nem kapunk. A gőzről levéve, néha-néha kevergetve kihűtjük, majd a hűtőben folytatjuk a hűtést legalább egy éjszakán át. Másnapra az állaga leginkább egy sűrűbb vajkrémre, mascarponéra emlékeztet. Ekkor teáskanállal kis halmokat kanyarítunk a masszánkból, akkorákat, hogy diónyi golyókat tudjunk formázni. A kis golyócskáinkat ismét hűtjük, mert a formázás közben a tenyerünk melegétől kicsit olvadtá válnak. 1-2 órás hülés után beleforgatjuk a pörkölt dióba, fehér csokiba és a kakaóba. Ismét hűtjük. Célszerű 1-2 nappal korábban elkészíteni. Akár 1-2 hétig is eláll (ha marad belőle), ekkor kívűl egy vékonyabb kérge lesz, de belül a csoki lágy marad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails