2009. május 5.

Füstölt makrélafilé krém

Eddig még nem vettem füstölt makrélafilét. (A makréla olajos változatát jól ismertem, mert középiskolás kollégista koromban gyakran kaptuk pénteki vacsoraként.) Ez a most vásárolt változat igencsak elnyerte a tetszésemet. Többféle fűszerezésű volt, én a borsos változatot választottam. Kicsit pepecselős munka volt a szálkák eltávolítása, mert az azért volt benne. A krém alapja a majonéz, amit most házilag készítettem, de a bolti változat is tökéletesen megfelel. Ezt a krémet használhatjuk pirítósra kenve, tésztához szósznak, salátához alapnak, szendvicshez, tortillához. Nálam most a - salátával, hagymával,paprikával, paradicsommal - tortillába tekert felhasználás volt a favorit.

Hozzávalók: 25 dkg fűszeres füstölt makrélafilé, a majonézes alaphoz: 5 evőkanál majonéz, 2-3 evőkanál tejföl, 1 teáskanál szemes dijoni mustár, 1-2 teáskanál méz, frissen facsart citrom leve (só nem kell a majonézes alaphoz, mert elég sós a füstölt makréla), frissen őrölt bors.

Elkészítés: A füstölt makrélafilét megszabadítjuk a még rajta és benne lévő bőrtől és szálkáktól, majd apró darabokra tördeljük, vagy vágjuk. A majonézes alap hozzávalóit összekeverjük, majd hozzá adjuk a feldarabolt füstölt makrélát, összekeverjük és hűtjük, kedvünk és fantáziánk szerint felhasználjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails