2009. május 13.

Baklava

Baklavát talán Görögországban ettem először. Nekem nagyon ízlett, még hazára is vásároltam....Idén januárban készítettem először (azóta már jó néhányszor nekiláttam, legutóbb az elmúlt hétvégén) Mindig izgalommal tölt el egy új étel, édesség elkészítésekor, hogy vajon mi fog a kezeim munkája alól kikerülni. Így volt ez a baklavánál is. Élveztem az elkészítését, és a végeredmény is tetszett. A családomnál nagy népszerűségnek örvend. Én nem készítem annyira édesen, mint az eredeti változat, bár így is elég édes....mi azért szeretjük:)Én így készítem:
Hozzávalók: 2 csomag réteslap (én 8 lapos csomagot szoktam használni), 30 dkg darált dió,vagy mogyoró, vagy mandula, vagy mindezek vegyesen (én leggyakrabban dióból készítem, de legutóbb 2 rész mogyoróból, 1 rész dióból készült)10 dkg kristálycukor, 1 csomag vaníliás cukor,25 dkg olvasztott margarin. A sziruphoz: 20 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 3 narancs leve, 1 csapott teáskanál fahéj, 2 evőkanál méz, kb.1,5-2 dl víz.

Elkészítés:Egy nagy méretű tepsit (gáztepsit) olvasztott margarinnal kikenünk. A tepsibe terítünk egy réteslapot, amit megkenünk olvasztott margarinnal, erre jön a következő réteslap, amit szintén megkenünk olvasztott margarinnal és így járunk el minden egyes réteslappal. A hatodik réteslap után a cukrozott dió felét rászórjuk egyenletesen a réteslapra. Ezt követően öt db - olvasztott margarinnal egyenként megkent - réteslap következik, majd a diós töltelék maradék része, majd a maradék öt db - olvasztott margarinnal egyenként megkent - réteslap. Ezt követően a középső képen látható módon bevagdossuk a tésztánkat, de nem szeleteljük fel, hanem csak a tésztánk kb. 2/3-áig vagdossuk be. 200 fokra előmelegített sütőben pirosra sütjük. Amíg a baklavánk sül, a szirup hozzávalóit összeöntjük és összefőzzük lassú tűzön. Miután a tésztánk megsült, hagyjuk hűlni. Amikor már langyos, vagy kihűlt rákanalazzuk a szirupot, úgy hogy minden háromszögre jusson és be tudjon csordogálni a résekbe. 4-5 óra pihenés után, vagy akár másnap a bevágások mentén felszeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails