2009. május 14.

Epres kocka

Az epres kocka ismét egy gyermekkori íz. Anyu sokszor készítette, mert nagy kedvence volt a családnak. Gyakran megesett, hogy a gáztepsire való sütemény már készítése napján elfogyott. A képen látható epres kockát húsvétkor készítettem (hát igen, kicsit elmaradtam a receptek írásával...)de azt hiszem most egyre inkább aktuális, hiszen itt az eperszezon kezdete. Az én epres sütim nem lett olyan mint anyué...nem sikerült azt az ízt eltalálnom, de azért jó lett:)Az is igaz, hogy én úgy főztem a vanília krémet, anyu pedig pudingból főzte, de valahogy az a puding más ízű volt mint amit manapság lehet kapni. A most kapható vanília pudingoknak nem szeretem az ízét...
Hozzávalók: A piskótához: 10 tojás, 10 evőkanál liszt, 10 evőkanál cukor, 1 narancs reszelt héja. A krémhez: 8 tojás sárgája ( a maradék tojásfehérjéket lefagyasztom, jól jöhet akár eperhabhoz, vagy más habos süteményekhez, felengedés után ugyan úgy használható mint lefagyasztás előtt), 16 dkg finom kristálycukor, 5 dkg keményítő, 2 dkg liszt, 2 csomag vaníliás cukor, 8 dl tej, 2 dkg vaj. A krém tetejére 50 dkg eper vékonyan felszeletelve. A tetejére zselatin és 2 dl habbá vert tejszín a díszítéshez.
Elkészítés: A piskótához felverjük a tojások fehérjét, hozzáadjuk a cukrot, majd a tojások sárgáját, elkeverjük és végül a liszttel finoman összekeverjük. Sütőpapírral bélelt közepes méretű tepsibe öntjük a masszát és 190 fokra előmelegített sütőben készre sütjük és hagyjuk kihűlni.
A krém ugyan az, mint a karamellkrémes kosárkáknál leírt alapkrém, az ott leírtak szerint készítjük el és még melegen rákenjük a piskótára és hagyjuk kihűlni.
Ezt követően a szeletelt epret rásorakoztatjuk a vaníliakrémre, a zselatint a csomagjára írtak szerint elkészítjük és amikor már kicsit hűlt és zselésedni kezd, rákanalazzuk az eperre. Másnap szeleteljük és tejszínhabbal díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails