2009. május 18.

Házi készítésű gnocchi cukkinivel

Délután nem hagyott nyugodni az a gondolat, hogy gnocchit kéne készíteni. Egy kis itáliai ízes kalandozás:) Gyakran kapom magam azon, hogy valahol hátul az agyamban egy másik síkon ételreceptek születnek, miközben teljesen mással foglalatoskodok. Addig-addig járják át az agytekervényeimet, míg végül felül nem kerekednek és el kell őket készíteni:) Számomra édes e receptek győzedelmeskedése, hiszen nagyon szívesen töltöm az időt ételek készítésével. A főzéstől én megnyugszom...hát még a végeredményétől.....:)
Hozzávalók: 50 dkg főtt és összetört burgonya, 5 evőkanál liszt, só. A cukkinis mártáshoz: egy kisebb cukkini vékony csíkokra vágva vagy reszelve, 10 dkg főtt sonka, 2-3 szál zöldhagyma, 1gerezd fokhagyma zúzva, só, frissen őrölt bors, 2 evőkanál olíva olaj, 2-3 evőkanál reszelt parmezán sajt, 2-3 evőkanál mascarpone, vagy tejföl, vagy krémes túró. (Én most a krémes túróval készítettem, mivel nem használtam fel az egész dobozzal a sajttorta készítésekor.)
Elkészítés: A gnocchihoz a főtt, tört burgonyát, a sót és a lisztet összedolgozzuk, 2 cm átmérőjű rudakká sodorjuk és 3 cm-es darabokra vágjuk, villával becsíkozzuk és bő, sós forró vízben kifőzzük. Amikor készek, a víz felszínére jönnek a gnocchik. A cukkinis mártáshoz a feldarabolt zöldhagymát, a csíkokra vágott sonkát áthevítjük az olíva olajon, hozzáadjuk a felcsíkozott cukkinit és a fokhagymát, sózzuk, borsozzuk és pároljuk, hogy a leve elfőjön. Reszelünk rá parmezán sajtot és rákanalazzuk a krémes túrót, keverünk rajta néhányat és levesszük a tűzről. Tálalhatjuk úgy is , hogy a mártásba keverjüka gnocchikat, tányérra halmozzuk és megszórjuk parmezán sajtal, vagy a sima gnocchikat rakjuk tányérra, rámerítjük a mártást és megszórjuk parmezánnal. Bármilyen mártással kínálhatjuk a gnocchit pl.: sajtossal, paradicsomossal, zöldségessel, húsossal, halassal, zöldfűszeressel stb...

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a gnoccit!!Ez a mártás is remek!!!

    VálaszTörlés
  2. Tündér! Le a sapkával elötted! Én még sosem csináltam gnocchit. De lehet, hogy majd merítek töled bátorságot! Szupi recept! :)

    VálaszTörlés
  3. Ó, köszönöm Trinity és Mian!Próbáljátok ki:)

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Ha nem haragszol meg érte, az itthoni alapanyagaimra változtattam a receptedet... Nem volt sonkám, helyette szalonnát használtam. Tejföllel csináltam és a szószba is tettem sajtot meg a tetejére is. Hát mit mondjak, nagyon finom lett. Örülök hogy megtaláltam a receptedet :)
    Köszi
    Ildika

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails