2009. szeptember 8.

Cukros kifli

A cukros kiflinek ezt a fajtáját tavaly húsvétkor kísérleteztem ki, azóta már sütöttem néhányszor. Többek kedvencévé vált, de a legnagyobb rajongással Beácska barátnőm szokott megemlékezni róla. Nagyon kedveli a cukros kelt tésztákat, nem sértődne meg, ha hetente megsütném. (Ennél a legutóbbi adagnál vettem észre, hogy anyunál is előrébb lépett a ranglétrán:)
Hozzávalók: 50 dkg liszt+ amennyit még felvesz a gyúrásnál, 5 dkg élesztő, 3 dl tej, 1,5 dl étolaj, 1 tojás+1 a kenéshez, csipet só, 2-3 evőkanál kristálycukor, 2 csomag vaníliás cukor és kb. 5-8 dkg kristálycukor a szóráshoz.
Elkészítés: A tejet meglangyosítjuk, hozzá adunk 1 evőkanál cukrot és belemorzsoljuk az élesztőt, jól elkeverjük, majd hozzá adjuk az olajat és azzal is összekeverjük. A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzá adjuk a maradék cukrot, a vaníliás cukrot, a csipet sót, a tojást és az élesztős keveréket. Jól összegyúrjuk - ha ragad a tészta, adunk még hozzá lisztet - és kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük. Miután megkelt a tészta, a sütőt 200 fokra előmelegítjük. A tésztából négy cipót formálunk, amelyeket egyenként kerekre nyújtunk és 12-12 cikkre vágjuk. A cikkeket (háromszögeket) a hegyes csúcsukkal szembeni oldalnál kezdve kiflikké feltekerjük, sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük, kb. 10 percig kelesztjük, felvert tojással megkenjük és kristálycukorral gazdagon megszórjuk. Az előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt szép pirosra sütjük. A megadott mennyiségből 48 darab kifli lesz.

1 megjegyzés:

  1. De jó, hogy most ráakadtam erre a receptedre Tündér, köszönettel vittem is, Dédi mama rengetegszer sütötte nálunk, általában valami kelt lepényt, vagy túróst-fahéjast vagy szilvalekváros-mákost sütött, és ami kimaradt tészta abból mindig cukros kifli lett. Imádom, a maga egyszerűségében szerintem az egyik legjobb kelt süti :-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails