2009. november 29.

VKF! XXX. Töltött mogyorós habtallér

A töltött habtallérok készítését megelőző este elolvastam a macaron készítésének a lépéseit, ami arra volt jó, hogy teljesen elvegye a kedvem az elkészítésétől. Másnap a saját elképzelésemre hagyatkoztam és ez született belőle. Ugyan nem macaron, de nagyon elégedett voltam a végeredménnyel. A töltelék is véletlenszerűen alakult: volt néhány evőkanálnyi főzött csokoládékrémem, amihez még adtam vajat és olvasztott csokoládét.

Hozzávalók: 4 tojás fehérje, 20 dkg kristálycukor, 5 dkg őrölt mogyoró. A csokoládés töltelékhez 3-4 evőkanálnyi főzött csokoládékrém (ha nincs 2 evőkanálnyi mogyorókrémet is használhatunk) 3 dkg vaj, 3-4 dkg olvasztott csokoládé.

Elkészítés: A mogyorós habtallérokat az itt leírtak szerint készítjük el. A töltelékhez a hozzávalókat összekeverjük és 2-2 tallért összeragasztunk vele. A Tölteléktől a tallérok alja kicsit megpuhul, a teteje ropogós marad, így belül puha, kívül ropogós lesz a töltött tallér.

5 megjegyzés:

  1. Hú, nagyon megkívántam,hogy én is elkészítsem, de félek a habcsóktól,mert ahány alkalommal nekifogtam nem sikerült.Nem tudom miért...van valami titka, hogy ilyen gyönyörűek?

    VálaszTörlés
  2. Ottis! Jót tesz a tojásfehérjének, ha felhasználás előtt hideg helyen pihen pár napot, de nem minden esetben szoktam pihentetni. A másik "titok": egy tojásfehérjére 5 dkg cukrot használok, mindig kristálycukrot. Valamint nem szabad hirtelen sütni. talán ennyi:)

    VálaszTörlés
  3. Anyám! Ezt miért nem láttam?
    Meg fogom csinálni, Istenien néz ki!

    VálaszTörlés
  4. A hivatkozás nem jó!:( Kérem, sőt követelem a jó megoldást!:)))

    VálaszTörlés
  5. Szepyke!Van olyan amit Te nem veszel észre?:))))
    Hivatkozás javítva!:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails