2011. március 16.

Hajdina brokkolival

Nálunk nem ismeretlen étel a hajdina, anyukám szokott néha készíteni, főleg köretként. Nem állítom, hogy kezdetektől fogva rajongok érte, de valahogy megkedveltem. Már napok óta járt a gondolataimban egy brokkolis változata. Azzal kezdtem az előkészítését, hogy megmostam a hajdinát és beáztattam éjszakára. Hogy miért áztattam be, azt nem tudom, anyu nem szokta. Mindenesetre reggelre olyan lett a hajdinám, mintha megfőtt volna, szépen kinyíltak, kipattogtak. Szinte már így is fogyasztható lett volna. Az áztatás következtében lényegesen lerövidült a brokkolis hajdina elkészítése, amelyet dinsztelt hagymával pároltam. A brokkolit külön pároltam és ezt követően kevertem a hajdinához. Köretként és önállóan is fogyaszthatjuk ezt az egyszerű, gyors és finom ételt. Aki még nem próbálta, csak javasolni tudom, hogy tegye meg. Nagyanyáink konyhájában szinte rendszeres alapanyag volt, napjainkban méltatlanul veszített ételeink közötti szereplésének népszerűségéből. Pedig igen jó az élettani hatása, emésztést segítő, jó magas vérnyomásra, tisztítja az érfalakat, cukorbetegek is fogyaszthatják.
Hozzávalók: 1 bögre hajdina (2,5 dl), 2 bögre víz (5 dl), 20 dkg brokkoli, 1 kis fej hagyma, 2 evőkanál olívaolaj, só, frissen őrölt bors.

Elkészítés: A hajdinát megmossuk és beáztatjuk a vízbe 6-8 órára (egy éjszakára). Ezt követően megmossuk a brokkolit, kisebb rózsákra szedjük és párolóbetétben vízgőz felett 8-10 percig pároljuk. A megtisztított hagymát apró kockákra vágjuk és a felhevített olívaolajon megdinszteljük és hozzáadjuk a beáztatott, lecsöpögtetett hajdinát. Sózzuk, borsozzuk, 2-3 evőkanál vízzel, fedő alatt közepes lángon, 10-15 percig pároljuk. (A beáztatott hajdinában van kellő nedvesség ezért elég néhány evőkanálnyi víz a párolásához, de ha szükséges párolás közben 1-1 vőkanálnyi vizet adhatunk még a hajdinához.) A hajdina párolását követően, hozzákeverjük a párolt brokkolit és már tálalhatjuk is. Fogyaszthatjuk köretként, de önálló ételként is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails