2010. július 20.

Kapros-tökös túrós lepénytorta

Ma egész nap valamilyen kapros-tökös, túrós finomságot ettem volna. Estére - saját elképzelésem alapján - ezt a lepénytortát sütöttem. (Sokkal jobb lett, mint amire számítottam.) A torta alapja leveles tészta, a kapros-tökös túrós töltelék enyhén édeskés. A tészta kívül ropogós, a töltelék szaftos...hmmm....Ki kell próbálni!:)
Hozzávalók: 1 csomag leveles tészta (27,5 dkg), 1 közepes zsenge tök (kb.: 50 dkg), 50 dkg krémes túró, 2 dl tejföl, 18 dkg cukor, 2 nagyobb tojás, 1 csokor kapor apróra vágva, 1 kávéskanál só.
Elkészítés: Egy 24 cm átmérőjű kerek sütőformát kibélelünk leveles tésztával, majd hűtőbe tesszük, amíg elkészítjük a tölteléket. A tök magjait eltávolítjuk, meghámozzuk, legyaluljuk, hozzákeverjük a sót és 10 percet állni hagyjuk. A túrót, a tejfölt a tojásokat és a cukrot jól összekeverjük. A gyalult tököt egy szűrőbe tesszük, folyó víz alatt kimossuk belőle a sót, kinyomkodjuk a levet és a túrós keverékhez adjuk az aprított kaporral együtt. A jól elkevert tölteléket a behűtött leveles tésztára öntjük és 200 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sütjük. 15 perc pihentetés után szeletelhetjük. Porcukorral megszórva kínáljuk.

7 megjegyzés:

  1. Nem kell tovább győzködni!!!

    VálaszTörlés
  2. Hű ez igen, már maga a kaprós túró nagyon jó és így fenséges

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, mentem is a receptet :)

    VálaszTörlés
  4. Kinga! Szerintem nem bánod meg!

    Chef Viki, örülök, hogy tetszik!

    Bianka! Próbáld ki! Merem ajánlani, mer úgy látom hasonlít az ízlésünk;)

    Jutka! Örülök, hogy tetszik! Remélem ízleni fog!

    VálaszTörlés
  5. Ez a cukor miatt édes süti? Én inkább sós változatban fogom elkészíteni! :)

    VálaszTörlés
  6. Igen Zizi, a cukor miatt édes....!Direkt így készítettem, nem sósan.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails