2012. június 27.

Kakukkfüves sült vargánya

Eredetileg grillezni szerettem volna vargányát, de apró termetű gombát kaptam, így maradt az olívaolajon való sütés, kakukkfüves és némi fokhagymás ízesítéssel. Valójában ennyi a recept:) Egyszerű, tiszta ízek. A vargányával egyszerre készült el a friss, ropogós rúd kenyér. Remek párost alkottak.

Hozzávalók 1 adaghoz:

1 marék friss, ropogós, apróbb vargánya
1-2 evőkanál olívaolaj
1-2 gerezd friss fokhagyma
3-4 szál friss kakukkfű
frissen őrölt bors

tálaláshoz:

friss, ropogós fehér kenyér 

A gombát alaposan megmossuk, tönkjével együtt vékonyan felszeleteljük, majd lecsöpögtetjük. Az olívaolajat közepes lángon felhevítjük, hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát, majd néhány keverés után  a vargányát. Sózzuk, borsozzuk. A kakukkfűről lehúzzuk a leveleket és a gombához keverjük. Addig sütjük, amíg a széle pirosodni nem kezd (kb. 5-7 perc). Miután elkészült, kevés borssal és friss kakukkfűvel megszórhatjuk. Ropogós fehér kenyérrel kínáljuk. Ennyi az egész....:))

1 megjegyzés:

  1. A gombát én is igy egyszerűen szeretem, de vargányát még sosem ettem. Gyönyörű a tányérod, ilyen nekem is kell:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails