2011. július 15.

Lecsó

Nyári napokon jártunkban-keltünkben gyakran érezhetjük a konyhákból kiszökő lecsóillatot. Nem véletlenül, hiszen a lecsó a nyár egyik legjellemzőbb étele. A magyar háztartásokban sokféleképpen készítik. A zsiradék mibenlétében, a hagyma, a paprika szeletelésének módjában, a paradicsom hámozásában, az ízesítésben is jelentős eltérések mutatkoznak. Az alap lecsó számtalan módon variálható, ízlés szerint készíthető rizzsel, tojással, tarhonyával, burgonyával, kolbásszal, tökkel, zöldbabbal, gombával stb. Elmondhatjuk: ahány ház, annyi lecsó. Következzék most egy alap lecsórecept úgy, ahogy én készítem.
Hozzávalók: 70 dkg hagyma , 1,5 kg paprika , 1 kg paradicsom, 20 dkg füstölt szalonna, 1 evőkanál zsír, só


Csíkokra szeleteljük a szalonnát, és áttetszőre sütjük a zsíron. Hosszában félbe vágjuk, majd vékonyan fölszeleteljük a megtisztított hagymát, a szalonnához adjuk, és üvegesre pároljuk. Hosszában szeleteket vágunk a paprikából, majd keresztben félbe szeljük őket, és a hagymához tesszük. Néhány percig nagyobb lángon sütjük, majd mérsékeljük a tüzet, és kis lángon főzzük tovább. Amíg a paprika puhul, meghámozzuk és felkockázzuk a paradicsomot. Amikor a paprika kezd kissé összeesni, és üvegesedik, hozzáadjuk a paradicsomot, és csak ekkor sózzuk az ételt. Lassú tűzön kevergetve addig főzzük, amíg a paradicsom szét nem esik. (Nem várjuk meg, hogy teljesen szétfőjön.)

A kész lecsót melegen, fehér kenyérrel, tejföllel kínáljuk.

Tipp: a csípős lecsót kedvelők 1-2 erős paprika hozzáadásával érhetik el a kívánt hatást. Ezt is a többivel együtt tegyék a lecsóba.

Az alap lecsó tetszés szerint tojással, rizzsel, tarhonyával, burgonyával, kolbásszal stb. gazdagítható.

A recept a Kifőztük júliusi számában jelent meg.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos a lecsód! Én imádom, szezonban akár mindennap meg tudnám enni. És igaz, hogy sokféle elkészítési módja van.Én azt tapasztaltam, hogy még ízre is eltérő, ha a paprikát, vagy a hagymát karikára, illetve hosszában szeljük fel. De én minden módon szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Így igaz Marisz!
    Még a szeletelés is befolyásolja a lecsó ízét!:))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails