2010. november 15.

Görög citromos szelet

Ezt a méltán kedvelt görög édességet most készítettem először. Barátságot kötöttünk. Nekem nagyon ízlett. Egyszerű, finom, szaftos. Innét kaptam kedvet az elkészítéséhez. Feltételezem ez egy kicsit magyarosított változat lehet. A recepthez képest tovább csökkentettem a cukormennyiséget. (Lehet a görögök így fel sem ismernék:)
Hozzávalók: 20 dkg liszt, 10 dkg búzadara, 2 kávéskanál szódabikarbóna, 16 dkg cukor, csipet só, 2,5 dl natúr joghurt, 3 tojás, 1 citrom reszelt héja, 1/2 citrom leve. A sziruphoz 15 dkg cukor, 3 dl víz, 2-3 citrom leve (kb. 1 dl). (A szirupból a citromhéjat elhagytam, de belereszelhető.)
Elkészítés: Egy tálban összekeverjük a száraz hozzávalókat, vagyis a lisztet, a búzadarát, a cukrot, a szódabikarbónát és a sót. Egy másik tálban a tojást a joghurttal, a citromlével és citromhéjjal jól elkeverjük és a lisztes keverékhez adjuk. Egy közepes (22 x 28 cm) tepsit kibélelünk sütőpapírral és belesimítjuk a masszát. 160 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel kb. 40 perc alatt készre sütjük. (Légkeverés nélkül 170-180 fokon süssük, tűpróbával ellenőrizzük , hogy átsült-e a tészta.) Amíg a tészta sül, elkészítjük a szirupot. A hozzávalókat elkeverjük és sűrűre főzzük. A megsült tésztát megszurkáljuk villával vagy bambusznyárssal és rákanalazzuk a szirupot. Alufóliával letakarhatjuk és hagyjuk, hogy a tészta a szirupot magába szívja. (kb. 1520 perc) Már melegen, sziruppal meglocsolva kínálhatjuk, de hidegen is nagyon finom.

6 megjegyzés:

  1. Régóta szeretném elkészíteni.A gyönyörű fotók láttán azt hiszem nem várok tovább.:-)

    VálaszTörlés
  2. Most olvastam a Nosalty-n a kommenteket... Én már rögtön azt kérdőjelezném meg, hogy a Revani görög-e vagy esetleg mégiscsak török ;), de mivel maga a Görögországban élő hölgyemény írta, hogy ott nincs búzadara, ellenben Törökországban van és bizony használják is a Revanihoz én arra szavaznék, hogy legyen ez inkább egyfajta Török revani, vagy citromos szelet. :) Üdv: Elif

    VálaszTörlés
  3. Kedves Nelli! Próbáld ki, mert finom! (Bár az eredetitől, -legyen az görög vagy török - biztos eltér, nem olyan édes)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Elif! Az az igazság, eredetét tekintve nem folytattam kutatásokat:) A belinkelt recept alapján készítettem, mint görög citromos sütemény.Több oldalon görög citromos süteményként szerepel, de találkoztam török grízes süteménnyel is, bár annak kicsit más a receptje. Valószínüleg az általam készített süti az eredeti citromos sütitől különbözik, legyen az görög vagy török, mert mint írtam kevésbé szirupos és édes.
    Ebben nem szeretnék dönteni és vitát nyitni sem, nem ez volt a cél, csak a sütés:)A lényeg, hogy finom!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails