2010. november 12.

Citromos puding-desszert

A libahús után következzék egy könnyű desszert. Erre az egyszerű, finom, gyorsan elkészíthető pudingra itt bukkantam rá. Tovább egyszerűsítettem az elkészítését - gondoltam lesz ami lesz - de a vízfürdős sütés helyett simán, illetve légkeveréssel sütöttem. Így is jó lett, alul kicsit krémesebb, felül piskótaszerű lett. Nagyon emlékeztet az állaga az intelligens krémesére. (Gondoltam már rá, hogy ez a krémes talán egy ilyen pudingféleségnek lehet a magyarosított, süteményesített változata.) Mindenesetre ez a citromos puding jóval gyorsabban elkészül. Ennek a mennyiségbeli különbség is lehet az egyik oka:) A receptben megadott mennyiség 2 személy részére elegendő. Tudom ajánlani az elkészítését, ha valami egyszerűre, gyorsra és finomra vágyunk. Naranccsal is elkészíthető:)
Hozzávalók: 5 dkg puha vaj, 12 dkg cukor (eredetileg 20 dkg, azt soknak találtam), 1 citrom reszelt héja, 1 citrom leve, 3 db nagyobb tojás, 6 dkg liszt, 3 dl tej, 2 dkg vaj az edény kenéséhez
Elkészítés: A vajat elkeverjük a cukorral, a citromhéjjal és a tojások sárgájával. Hozzáadjuk a citromlevet, a lisztet, a tejet, alaposan elkeverjük. A tojások fehérjét habbá verjük és óvatosan a citromos keverékbe forgatjuk. Egy sütőtálat vagy cserépedényt kivajazunk, beleöntjük a citromos masszát és 170 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel 25-30 perc alatt készre sütjük. (Légkeverés nélkül 180-190 fokon süssük, így kicsit hosszabb lehet a sütési idő.) Miután megsült, megszórhatjuk porcukorral. Melegen, langyosan, hidegen egyaránt fogyasztható. (Szerintem langyosan vagy hidegen fogyasztva jobban érezhetők az ízei.)

4 megjegyzés:

  1. Az intelligens krémes nagyon finom, így gondolom ez is.
    Gyönyörűek a fotók!:-)

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki! Nézz be hozzám!:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Nelly!:)

    Köszi Bianka!

    Köszi Ildy! Ok.:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails