2009. december 29.

Non plus ultra

A Non plus ultrát anyu kívánságára sütöttem. A megfelelő receptet is Ő találta meg, amit bizony már régóta kerestünk. (A korongokat talán kisebbre szaggattam, mint ahogy a recept írja, azért is lett kicsit dundibb:)

Hozzávalók: A tésztához 28 dkg liszt, 24 dkg vaj, 1 csomag vaníliás cukor, 3 tojás sárgája, 2-3 evőkanál hideg víz, 1 citrom reszelt héja és fél citrom leve. A tetejére 3 tojásfehérje, 21 dkg porcukor. a töltelékhez10-15 dkg kajszibarack lekvár.

Elkészítés: A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, fóliába csomagoljuk és egy órára hűtőbe tesszük. Ezt követően a tésztát lisztezett felületen 3 mm vastagságúra kinyújtjuk, 3 cm átmérőjű kis korongokat szúrunk ki belőle és sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük őket. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, miközben folyamatosan adagoljuk hozzá a porcukrot. A cukros tojáshabbal megkenjük a tésztakorongokat és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-18 perc alatt készre sütjük, kihűtjük és kettesével összeragasztjuk kajszibarack lekvárral.

3 megjegyzés:

  1. Az első szakácskönyvem első sütije:)(33 évvel ezelöttről)Sajnos drasztikus fogyókúrába kezdtem,ezért nem sütöm meg,mert tudom,hogy sok lecsúszna,de Téged irigyellek érte!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom és nagyon megenném. Én is megsütöm, szükségem van egy kis "kalóriára"?? Igen! Mentettem a receptedet.Köszi!

    VálaszTörlés
  3. A képen négy emeletesnek látszik, nem csak kettőnek. A 3 mm-es tészta így megnőtt a sütőben? (valamennyire kezdő vagyok, úgyhogy lehet buta kérdés) :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails