2009. december 29.

Isler

Évek óta ennek a receptnek az alapján készítem az Islert, és mindig ilyen kisebb méretben. A tésztakorongok ragasztásához pedig mindig ribizlilekvárt használok. Bevált recept,nem is változtatok rajta:)

Hozzávalók: A tésztához 21 dkg liszt, 10 dkg vaj és 7-8 dkg zsír (vagy 21 dkg vaj), 10 dkg kristálycukor, 10 dkg őrölt dió, fahéj, csipet só, 1 tojás, reszelt citromhéj (elhagyható). A mázhoz 10-12 dkg étcsokoládé (esetleg tortabevonó), kevés étolaj, víz. Töltelékhez ribizlilekvár, díszítéshez színes cukorka.
Elkészítés: A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, fóliába csomagoljuk és egy órára hűtőbe tesszük. Ezt követően a tésztát lisztezett felületen 3-4 mm vastagságúra kinyújtjuk, 3 cm átmérőjű kis korongokat szúrunk ki belőle és sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük őket és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10-12 perc alatt készre sütjük, kihűtjük és kettesével összeragasztjuk ribizlilekvárral. A csokoládét az étolajjal és kevés vízzel olvasszuk fel és egy kanál segítségével vonjuk be vele a tésztakorongokat, majd színes cukorral díszítsük.

6 megjegyzés:

  1. az isler tésztájába sütőpor nem kell? Éva

    VálaszTörlés
  2. Kedves Éva! Én nem teszek bele sütőport, így omlós és ropogós lesz. Nekem így vált be.(De ez nem jelenti azt, hogy nem lehet hozzáadni.)

    VálaszTörlés
  3. Ez a recept kb hány db islert jelent, ha mondjuk 2-3 cmes köröket szaggatok? :))
    Meddig áll el? Csütörtökre készülne, de hétfőn, vagy kedden tudom csak megcsinálni...
    Ja, és zsír alatt milyen zsír? Csak kacsa van itthon, az megfelel?

    VálaszTörlés
  4. Kedves Judyt! Az isler, mint a legtöbb omlós vajas tésztából készült sütemény, akár hetekig is eláll, persze azért néhány naposan a legjobb.Nyugodtan elkészítheted előre.Azt nem tudom, hogy kacsazsírral hogy fog viselkedni, mivel az kicsit másabb állagú mint a disznózsír vagy akár a libazsír.Készítheted csak vajból is (de a margarint nem javaslom).Arra már nem emlékszem pontosan, hogy hány db lesz ebből a tészta mennyiségből, az függ a vastagságtól is. Talán 30 db lesz az islerek száma....

    VálaszTörlés
  5. Múltkorában már írtam, hogy örülök a blogodra találásnak. Most csak magamat tudom ismételni ;)
    A recept hibátlan! Végül nem kísérleteztem a zsírral, ment bele több vaj. Annyit variáltam - ha valakinek esetleg segít - hogy a csokit nem kanállal raktam rájuk, hanem egyszerűen fogtam az egyik felénél és óvatosan bemártottam az olvasztott csokiba. Egyszerűen, gyorsan és szépen sikerült így bevonnom őket.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Judyt! Köszönöm szépen! Örülök, hogy ötletekkel szolgálhatok! Szerintem is jól tetted, hogy csak vajból készítetted. Természetesen aki szeret mártogatni úgy készítse az Islerek bevonását...én szívesebben készítem a kanalas módszerrel:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails