2009. december 15.

Mézeskalács

Idén így sikeredtek a mézeskalácsok. A díszítés nem a legtökéletesebb, nem sikerült megtalálnom a megfelelő díszítő eszközt. A mézeskalács tésztájának a receptje Mohától származik. Az itt található figuráknak való tésztát készítettem el, mert a mézeskalácsok egy részét fenyődísznek szánom. A recepten annyit változtattam, hogy a vaj helyett zsírt használtam és 1 evőkanál kakaót adtam a tésztához, mivel ilyen közepes színű mézeskalácsokat szerettem volna kapni.
Hozzávalók: 15 dkg méz, 7 dkg vaj (én zsírt használtam), 2 tojás, 15 dkg porcukor, 2-4 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék, 1 kávéskanál szódabikarbonát, 2 evőkanál víz, 50 dkg liszt. A díszítéshez un. íróka, ami 1 tojás fehérjéből és 20 dkg porcukornak a keverékéből áll.
Elkészítés: A zsírt és a mézet megolvasztjuk, összekeverjük, hozzá adjuk a tojásokat és a vizet. A liszthez adjuk a többi hozzávalót, a mézes keveréket hozzá öntjük és összegyúrjuk a tésztát. Hűvös helyen pihentetjük egy órát. Ezt követően lisztezett felületen vékonyra kinyújtjuk a tésztát. Tetszés szerinti figurákat szúrunk ki belőle, sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük és 180 fokra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt készre sütjük. Miután kihűlt írókával díszítjük. (Aki olyan szépséges remekműveket szeretne készíteni mint Moha, tartsa be az általa leírtakat. Én eltértem a leírtaktól, kicsit gyorsítottam a folyamaton.)

7 megjegyzés:

  1. Ezek nagyon szépek!!! Íróka nélkül, meg amúgy is-perfect!!!
    Nekem sincs, de én el is bénáztam, ahogy kell..

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is gyönyörűek, és imádom a fejlécedet!

    VálaszTörlés
  3. Köszi Trinity, köszi Szepyke!

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is zsírral van az eredeti mézes recept Anyu szakácskönyvében!:)
    Áldott ünnepeket kívánok Neked és Szeretteidnek!

    VálaszTörlés
  5. Üdvözöllek. Most olvasom a karácsonyi mézes receptet. Egy kicsit elcsodálkoztam, hogy víz kell a tésztájába. Miért? Éva

    VálaszTörlés
  6. Kedves névtelen! A recept Mohától van, a válaszom nem tudom...ahány ember annyi recept. Nekem ez bevált...

    VálaszTörlés
  7. Most látom, mégsem vagy névtelen, hanem Éva. Nem tudom miért kell víz...talán könnyebb összegyúrni...lágyítja a tésztát..

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails