2009. december 7.

Kornspitz kenyér

Nagyon ízlett a kornspitz tésztája, ezért arra gondoltam, hogy a hozzávalóiból most kenyeret sütök. A kornspitznél megadott mennyiséget egy kicsit megnöveltem. A végeredmény a képen látható. Egy jó állagú (nem túl tömör, nem túl laza) finom kenyeret kaptam.

Hozzávalók: Egy kb. 50 dkg-os kenyérhez 15 dkg rozsliszt, 15 dkg graham-liszt, 15 dkg búzaliszt, 2 dkg élesztő, 2,5 dl langyos víz, 0,5 dl olívaolaj, 1 kávéskanál cukor, 1,5 csapott teáskanál só, 4-5 evőkanál magörlemény ( kb.1-1 evőkanálnyi tökmag, lenmag, szezámmag, napraforgómag pirítva és megőrölve), 1 teáskanál kukorica keményítő.
Elkészítés: Először a magörleményhez a magokat megpirítjuk és megőröljük. A langyos vízbe morzsoljuk az élesztőt és hozzá adjuk a cukrot. A liszteket egy tálba mérjük, hozzákeverjük a sót és a magörleményt. Az élesztős vízhez keverjük az olívaolajat és hozzá öntjük a liszthez. Bedagasztjuk a tésztát, bucit formálunk belőle és meleg helyen kb. 1 órát kelesztjük. Ekkor átgyúrjuk, ismét kerek bucit formálunk a tésztából, beleforgatjuk a keményítőbe, és egy vékonyan kiolajozott kerek sütőformába tesszük, és újból kelesztjük 40-50 percig. Ekkor bevágjuk a tetejét. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. (Amíg melegszik a sütő, addig még kelhet a kenyér.) Kb. 30 perc alatt készre sütjük.

5 megjegyzés:

  1. Ez a kenyér is, meg a kornspitz is nagyon tetszik!! Azt hiszem,meg fogom sütni...Köszi!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon gyönyörű! Köszi a receptet

    VálaszTörlés
  3. Trinity! Nekem nagyon bejött ez a tészta. Csak ajánlani tudom!

    Vegavarázs! Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet!

    Köszi Chef Viki!

    VálaszTörlés
  4. Szia Tündér.

    Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy elmondjam, hogy ez a kenyér fantasztikus. Nosalty-n szedtem össze a recepted és már kb 10 alkalommal megsütöttem ezt a kenyeret. Legutóbb már zsemléket készítettem ugyanebből. Mindenki imádja, már-már alaptartozék minden héten a konspitz kenyér.

    Csak egy baj van vele, hogy a dupla adag is nagyon hamar elfogy :)

    Most megyek szétnézek a fagyijaid között :D:D:D.
    Köszi szépen.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails