2009. december 8.

Fehérbabra hangolva II. Fehérbab pástétom

Babpástétomot először vörösbabból készítettem, most eljött az ideje a fehérbabból készültnek. Szeretem az ilyen jellegű kenyérre valókat. Jó ízűek, tudjuk, hogy mi van benne és elég kiadósak.

Hozzávalók: 20-30 dkg beáztatott és megfőzött fehérbab, 1 kis csokor petrezselyemzöld, 2 gerezd fokhagyma, 2-3 evőkanál olívaolaj, só, frissen őrölt bor, 2-3 evőkanál főzött majonéz (elhagyható).
Elkészítés: Az itt leírtak szerint beáztatjuk és megfőzzük a babot, lecsöpögtetjük. Ezt követően villával összetörjük, hozzá adjuk a zúzott fokhagymát, az olívaolajat, sót, borsot, majonézt és jól összekeverjük. Végül adjuk hozzá a felaprított petrezselyemzöldet. (Ha van késes aprítónk, a babot a többi hozzávalóval együtt a tartályba tesszük és összeturmixoljuk.) Behűtve kínáljuk.

3 megjegyzés:

  1. Az évnek ebben a szakaszában én is szoktam hangolódni különféle ételekre. A bab is az, de még mindég nem jönnek maguktól az ötletek. A múltkorában csináltam paradicsomos sült babot. Nagyon finom volt, de már alig emlékszem, hogy készült. Ezt a babkrémet is muszály lesz összehozni.

    VálaszTörlés
  2. Ottis, Daisy! Köszönöm, hogy benéztetek!Igen az évszakok hatnak arra, hogy éppen mit kívánunk. Télen inkább a melengető ételeket. Ilyen a bab is.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails