2010. január 27.

Szeretett filmek

Lúdanyó küldte filmes játékra - kissé megkésve ugyan - az alábbi számomra kedves filmeket sorolom fel. Ha megkérdezik melyek a kedvenc filmjeim, általában ezek azok, amelyek mindig szerepelnek a listán:

Annie Hall

Kedvenc Woody Allen filmem, azt hiszem minden jelenetét szeretem, szórakoztató, szellemes. 1978-ban - más díjak mellett - négy Oscar-díjat kapott. Örök téma: férfi-nő kapcsolat kerül feldolgozásra a filmben.

Éjszaka a földön

Jim Jarmusch filmje, amely öt városban (Los Angeles, New York, Párizs, Róma, Helsinki), egy időben, de eltérő időzónában, kontinensen és nyelven játszódó taxis történeteket dolgoz fel, amely taxis és utasa közötti rövid kapcsolatot mutatja be. Az egyik kedvenc részem a római rész, ahol Roberto Benigni alakítja a taxisofört, utasa egy padre, akinek rögtön meg is gyón....
Mystery Train

Jim Jarmusch első színes filmje 24 óra alatt játszódik Memphisben. A középpontban egy lerobbant szálloda áll, amelynek három szomszédos szobája lakóinak memphisi tartózkodásuk történetét meséli el a film. Egyik kedvenc jelenetem, amikor a fiatal japán pár Elvis gigantikus szobra előtt ülve azon vitatkozik, hogy Elvis, vagy Karl Perkins volt-e nagyobb zenész...


Sörgyári capricció

Nagy-nagy kedvenc az egész film, tele van életszeretettel...Egyik szép jelenet, amikor Mariska , a sörgyár főmérnökének bájos felesége, a városka elöljáróit disznótoros vacsorán lakatja jól, akik hasukat megtömvén, Mariska szépségén, bájosságán, - magukról megfeletkezve - elmerengnek. Mariska, hogy a csendet megtörje, annyit mond:"Angyal szállt el felettünk.." Ilyen az egész film...


Veszedelmes viszonyok

Számomra John Malkovich és Glenn Close lenyűgöző játéka teszi emlékezetessé a filmet. A XVIII. századi Franciaországban játszódik a történet, férfiak és nők szerelmi cselszövéseit, praktikáit, szövevényes kapcsolatait jeleníti meg. A gazdag és öntelt Merteuil (Glenn Close) fogadást ajánl a nőcsábász Valmontnak (John Malkovich). A feladat: elcsábítani az erényes, de gyönyörű Madame de Tourvelt (Michelle Pfeiffer). Ám Valmont csapdába kerül, mert áthágja azt a szabályt, melyet a legfontosabbnak tartott: "Soha ne légy szerelmes!".....



Az én kis falum

A kis cseh falu lakói élik dolgos hétköznapjaikat, ahol kiemelkedik Pável, a hirtelen haragú, de jó lelkű sofőr, és Otik a félkegyelmű kocsikisérő kapcsolata. Kedves figura a költői lelkű, kissé szórakozott falusi orvos, aki vezetés közben a táj szépségében gyönyörködik, verseket szaval és kisebb, nagyobb balesetekbe sodorja magát....Szépen, csöndesen jeleníti meg a film a falusi emberek összetartását.....


További kedvenc filmek: A kölcsönkért kastély, Liliomfi, Szindbád, Holt költők társasága , Igazából szerelem, Fanni és Alexander, Aranyoskám, Krémer, kontra Krémer, Diploma előtt, Ilyenek voltunk, Amarcord, John és Mary és még van héhány, most ennyi jutott eszembe....

9 megjegyzés:

  1. A veszedelmes viszonyokat nem láttam még, a többit viszont én is nagyon szeretem :) Jó kis lista :))

    VálaszTörlés
  2. Erre a csokorra szívesen bérletet váltanék :)

    VálaszTörlés
  3. Lúdanyó! Ha lehetőséged van nézd meg A veszedelmes viszonyokat is. Sokkal jobb mint a hatvanas években készült változat.

    Köszi Olzka! Már rég láttam ezeket a filmeket, szívesen megnézném újból és újból...

    VálaszTörlés
  4. Veszedelmes viszonyok dvd-n? Tévéből felvett, megvágott verzió, reklámok nélkül....Nah???
    Imádom azt a filmet. Malkovich az Isten...(az egyik!)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép a blog új külseje (is.) A Sörgyári... nálunk is igazi kedvenc. Hangoskönyvben is megvan, Für Anikó olvassa, és úgy is nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  6. Az ételeid, a városod/sunk és a filmek is! Minden tekintetben a szimpatizánsod vagyok!

    VálaszTörlés
  7. Ezeket én is nagyon szeretem, hozzátéve még Szabó istván korai filmjeit..

    VálaszTörlés
  8. Szepyke! Azt hiszem a 1991 körül moziban láttam a filmet először és valahogy ez az élmény él bennem...azért tévében is láttam....az is jó volt, de a mozi...az más.A kedvencek között végül is van olyan, amit csak tévében, videón láttam (még anno) az úgy is jó volt:)

    Köszönöm Napmátka!Hrabal is nagy kedvenc!

    Kedves Éva!Igazán köszönöm! Nagyon jól esik:)

    Csicseriborsó!Igen, Szabó István kimaradt a felsorolásomból...pl. A napfény íze:)

    VálaszTörlés
  9. Majd elfelejtem Szepyke! ..és Malkovich tényleg az Isten...az egyik:)Ebben a filmben különösen!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails