2010. január 12.

Gesztenyés piskótatekercs

Ez az egyszerű piskótatekercs még karácsonyra készült. Az alkalomhoz illő díszítéssel a karácsonyi sütemények egyik főszereplőjévé vált.

Hozzávalók: A piskótához 7 db tojás, 7 evőkanál cukor, 7 evőkanál liszt. A töltelékhez 50 dkg gesztenyemassza, 10 dkg puha vaj, 10-15 dkg porcukor, rum ízlés szerint. Díszítéshez csokoládé dísz.


Elkészítés: A piskótához a tojások fehérjét habbá verjük, közben fokozatosan adagoljuk hozzá a cukrot. Ezt követően hozzá keverjük a tojások sárgáját, majd belekeverjük a lisztet. Egy sütőpapírral bélelt gáztepsire kenjük a piskótatésztát és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 10-12 perc alatt aranysárgára sütjük. Még forrón egy nagyobb konyharuhára borítjuk úgy, hogy a sütőpapír felül legyen. Lehúzzuk a sütőpapírt a piskótáról és a konyharuhával együtt feltekerjük. A töltelékhez a gesztenyemasszát lereszeljük, vagy krumplinyomón átnyomjuk és a többi hozzávalóval alaposan elkeverjük. Amikor kihűlt a piskóta, kitekerjük és a gesztenyés töltelék háromnegyed részével megkenjük, feltekerjük és a maradék töltelékkel kívülről is bevonjuk a piskótát és tetszés szerint díszítjük. Hűtjük,majd szeletelhetjük.

15 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon tetszik a blogod! Egy szakmai kérdés, hallottál valaha a holland kockáról? A férjem Pécsett járt egyetemre és állandóan emlegeti, állítólag a Nádor (?) cukrászda specialitása. Kerestem a net-en, de azonkívül, hogy egy mestercukrász hírét sem hallotta (más olvasó is kereste a receptjét), nincs semmi.

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép! Szabályos, gusztusos, le a kalappal! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Csicseriborsó! Jó híreim vannak:)nem csak hallottam róla, de nagy kedvelője voltam/vagyok a holland kockának.Középiskolás koromban rendszeres látogatója voltam a Nádor szálló melletti Mecsek cukrászdának, ahol készítették az utánozhatatlan (a máshol fogyasztottak ízben meg sem közelítették) holland kockát.Igazad van, sehol sem található recept, illetve amit találtam az diós,de az a bizonyos holland kocka nem diós. Meghoztad a kedvet az elkészítéséhez. Megpróbálom rekonstruálni és jelentkezem vele.(Hogy mennyire szerettem a holland kockát, az is mutatja, hogy 16.születésnapomra 16 db hollandkockát kaptam a barátnőmtől, aki két tálcán egyensúlyozva hozta a közeli kollégiumba, ahol akkor laktunk.Ma már több tálcára lenne szükség:)Hogy most milyen a holland kocka abban a cukrászdában, nem tudom...volt váltás...a vanília fagyi sem olyan mint középiskolás koromban, az is mesés volt...

    Egycsipet!
    Köszönöm szépen!

    Köszönöm Sütis néne!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Tündér! Minden vasárnapi ebéd vége az, hogy "hol a holland kocka?". Már alig várom, hogy egyszer csak úgy előkapjam:)))))

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok Csicseri és Tündér!
    Hát én is szeretném elkérni a holland kocka receptjét ha lehet?!:)
    Köszi szépen

    VálaszTörlés
  6. Kedves Icus! Jó, hogy emlékeztettél rá! Elkészítem és felteszem a blogra! (Remélem sikerrel járok:)
    Tündér

    VálaszTörlés
  7. Kedves Tündér!
    Melyik blogba teszed/tetted?
    Köszi: Icus

    VálaszTörlés
  8. Kedves Icus! Majd ide fogom feltenni, de még nem volt időm elkészíteni (illetve nem olyan alkalom se mostanában amire elkészítsem), de tervezem.Fogom jelezni:)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Holland kocka rajongók!
    Nagyon hálás lennék, ha valaki fel tudná kutatni a Mecsek cukrászdás receptet. Magam is visszajárok és nosztalgiázva mindíg holland kockát kérek, de - bár külsőre hasonló - ez már nem az a holland kocka, mint amit boldogult középiskolás koromban ehettem ott a Széchenyi téren... :-(

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok Holland kocka kedvelők!

    Íme egy recept hozzá:

    Piskóta:
    12 tojás
    12ek. víz
    30dkg porcukor
    45dkg liszt
    1cs. sütőpor

    Krém:
    8 tojás sárgája
    40dkg porcukor
    23dkg liszt
    1,3dl tej
    2cs.van. cukor

    Öntet:
    25dkg porcukor
    25dkg csokoládé
    4,5 dkg liszt
    12 tojás sárgája
    1cs. van.cukor
    1 l tej
    kevés vaj

    ha jól emlékszem szoktam tejszínt tenni az öntetbe mert elég sűrű lesz

    ha van kedvetek próbáljátok ki és ha vmi nem tetszik alakítsatok rajta, én is kísérletezgettem vele

    Szerintem az Éva cukrászdában volt a legfinomabb.

    VálaszTörlés
  11. Köszi Szandra!
    Az öntetben szerintem is van tejszínhab:)
    Én a Mecsek cuki holland kockájára (amilyen a nyolcvanas években volt:)szavaznék;)(Azt hiszem inferort-tal egyetértünk:)

    VálaszTörlés
  12. Kedves Tündér!
    Feltetted a blogra a Holland kocka receptet?:)
    Köszi :Icus

    VálaszTörlés
  13. Kedves Icus! Én még nem tettem fel, egyszerűen nincs rá időm, hogy elkészítsem...több hetes receptek várakoznak, hogy feltegyem őket...De Szandra itt fentebb közölt egy receptet..ha gondolod készítsd el.

    VálaszTörlés
  14. Köszi Tündér:Hát nekem az a régi recept kellene,mert anyukám is sokat járt abba a cukiba(sokat mesélt nekem a Holland kockáról)és szeretném meglepni vele 1szer.:)
    Ha már olyan messze lakunk.
    Köszi.Icus

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails