2010. február 5.

Londoni szelet

A Londoni szeletet sokan ismerhetik, olyan tipikus nagymama sütemény, vagy ahogy én hívom időutazós. Ízeivel utazásra hív a múltba...Egyszerű, könnyen elkészíthető és nagyon finom. (A recept barátnőm anyukájától származik Nagytótfaluból. Egy keveset változtattam rajta, úgy emlékszem...:)A következőképpen készítem:

Hozzávalók: A tésztához 30 dkg liszt, kb.3/4 csomag sütőpor, 10-12 dkg zsír, 4 tojás sárgája, 12 dkg cukor, 2 evőkanál tejföl, 1 citrom reszelt héja. A tetejére 4 tojás fehérje, 12 dkg cukor, 12 dkg darált dió, 8-10 evőkanál lekvár (kajszi, meggy, ribizli, málna stb. ízlés szerint).

Elkészítés: A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, fóliába csomagolva fél órára hűtőbe tehetjük, de ha erre nincs időnk ki is hagyhatjuk. Lisztezett felületen akkorára nyújtjuk a tésztát, hogy egy közepes sütőpapírral bélelt tepsibe beleférjen. A tésztát a tepsiben megkenjük lekvárral, rászórjuk a darált dió felét. A tojások fehérjét, a cukor fokozatos hozzáadásával habbá verjük. A maradék diót lazán a habba forgatjuk és a diós tésztára kenjük, elegyengetjük és 170 fokon addig sütjük, amíg a tészta átsül és a hab felső része szárazra nem sül (kb. 35-40 perc) Langyosan már szeletelhetjük.

7 megjegyzés:

  1. Jókaja! Mondom én hogy nagymama süti!:)Valóban ilyesmi a krokambus szelet is, megnéztem:)hasonlít a recept. Persze attól függően alakulhat, hogy hány kézen megy keresztül:) Én is kicsit változtattam...Azt hiszem más néven is találkoztam már vele )csak most nem jut eszembe:) Szerintem a Váncza könyvben is van hasonló. Az biztos, hogy nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Anyukám Mona pite néven süti, annyi a különbség, hogy az összes darált diót belekeveri a fehérjehabba (minek az a nagy fakszni - mondaná), és ráteríti a lekvárral kent tésztára. Gyerekkoromtól elkísért ez az íz, bár igazán csak felnőtt fejjel tudtam értékelni, és éreztem rá az ízére, gyerekként mindig az volt a finomabb, amit a szomszédban sütöttek...
    Enikő

    VálaszTörlés
  3. Londoni szelet... Jáj, már a neve is de széééééép!:)

    VálaszTörlés
  4. Nekünk is van ilyen nagyi sütink. A receptesfüzetében finom pite néven fut, de mi csak Kossuth-kiflinek hívtuk, mert nem kockára vágta, hanem pogácsaszaggatóval félholdakat szaggatott belőle. Ja, és nálunk is az összes dió a fehérjehabba ment.

    VálaszTörlés
  5. Enikő, Curi!Eredetileg ennél a receptnél is bele kell keverni az össze diót a habba, én azért szórok diót a lekvárra, hogy a hab ne csússzon le róla. Ha sok a lekvár lecsúszhat..Így nem szokott..

    Curi! Egyik karácsonykor én is holdacskákat szaggattam belőle. Kossuth -kiflit a keresztanyám sütött gyakran. Az is egy gyors süti...

    Szepyke! Ó, tényleg...:)))

    VálaszTörlés
  6. Szia Tündér!
    Nálunk Mágnás diós pite a neve, a blogomon szerepel is már.:-)
    Nagyon finom süti, igazi békebeli.

    VálaszTörlés
  7. Így igaz Nelli, igazi békebeli:)))Ezt készítem amikor gyorsan kell valamit sütnöm.Finom és könnyel elkészíthető.
    (A mágnás diós pite nálam is szerepel, az kicsit más, picit tömörebb a tésztája, rácsos a teteje, de úgy lényegében hasonlít:)
    http://izeskalandok.blogspot.com/2010/03/magnas-diospite.html)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails