2009. május 13.

Tagliatelle zöld fűszeres mascarpone szósszal

Az olasz tészták közül a tagliatelle a kedvencem. Mivel tegnap Ágika barátnőmtől kaptam egy csokor saját termesztésű zöld fűszert, arra gondoltam, hogy elkészítem valahogy a kedvenc tésztámmal. A hűtőben pihent egy doboz felhasználásra váró mascarpone és némi sonka. Máris összeállt a ma esti gyors vacsora. Nekem nagyon ízlett. Akinek van kedve, próbálja ki a mascarpone ilyen módon történő felhasználását is.

Hozzávalók: 25 dkg tagliatelle, 1 csokor friss zöld fűszer (pl.:bazsalikom, petrezselyem, zsázsa... én ezeket használtam), 4-6 evőkanál mascarpone,10 dkg sonka,1 gerezd fokhagyma, só, frissen őrölt bors, 1-2 evőkanál olíva olaj.

Elkészítés: A tésztát forró, sós vízben kifőzzük. Amíg a tészta fő elkészítjük a mártást. A sonkát felcsíkozzuk, és olajon kicsit átmelgítjük. A zöld fűszereket felaprítjuk, a fokhagyma gerezdet felszeleteljük vékonyan és a fűszerekkel együtt a sonkához adjuk. Néhányt keverünk rajta, hogy az aromák fel tudjanak szabadulni és hozzáadjuk a mascarponét, sózzuk, borsozzuk. A lecsöpögtetett, kifőtt tésztát tányérra rakjuk és rákanalazzuk a zöld fűszeres mascarponés szószt.

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails