2009. május 11.

Sós perec

Hálás köszönet Ancsikának a receptért és a jó tanácsokért - hidegebb éghajlatra küldés:) - (és Puccinak is akitől származik az alaprecept)! Pontosan olyan lett a perec amire számítottam! Azért leírom, hogy ne kelljen keresgélni. Ezen a recepten semmit sem változtattam, csak fél adagot készítettem, 50 dkg lisztből. Így is 2 gáztepsire való perec lett, kb.18-20 db.


Hozzávalók: A fél adaghoz 50 dkg liszt, 2,5 dl tej, 2, 5 dkg élesztő, 1 evőkanál cukor, 1/2 evőkanál só, 0,7 dl olaj. A sós mázhoz: 2 evőkanál liszt, 1 evőkanál só és annyi víz hogy sűrű palacsintatészta állagú keveréket kapjunk. A kenéshez 1 db tojás.
Elkészítés: A lisztet tálba szitáljuk, hozzáadjuk a sót, az olajat. A tejet langyosítjuk, hozzáadjuk a cukrot és belemorzsoljuk az élesztőt, elkeverjük, a liszthez adjuk. Összegyúrjuk a tésztát, és hűtőbe tesszük néhány órára. (Én zacskóba tettem, és amikor már nagyon megkelt, visszanyomtam néhányszor. Ettől, hogy hidegen van a tészta jól lehet majd vele bánni, könnyen sodorható.)

Néhány óra elteltével kiveszük a hidegről a tésztát és kb 20X40 cm nagyságú téglalappá nyújtjuk és a rövidebb oldala mentén kb. 1,5 cm vastagságú csíkokat vágunk és sodorjuk kb. 60 cm hosszúságú rudakká, és ezeket a rudacskákat formázzuk pereccé. Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk a pereceket, kicsit kelesztjük, megkenjük tojással és 190 fokra előmelegített sütőben sütjük. Amikor már majdnem megsült, bepöttyözzük a sós mázzal. A mázhoz a lisztet, a sót és annyi vizet keverünk össze, hogy sűrű palacsinta tészta állagú legyen. Ezt követően még néhány percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails