2009. május 17.

Burek brokkolival töltve

Régóta készültem már arra, hogy burekot készítsek. Egy kis balkáni ízes kalandozás.....:) Gabojszánál találkoztam a brokkolis gibanicával és annyira jó ötletnek találtam, hogy én is nekiláttam a magam brokkolis burekjének. (Erre felé inkább bureknek nevezik - nem gibanicának - legalább is én így hallottam:)
Hozzávalók: 1 csomag (8 lapos) réteslap. (A képen látható mennyiséget én ennyi réteslapból készítettem, igaz nem tördeltem össze és raktam a lapok közé csak rétegeztem.)Kb. 30 dkg brokkoli, 10 dkg csíkokra vágott főtt sonka, 10 dkg túró, 10 dkg feta sajt (én most dán fehér sajtot használtam a feta helyett)10 dkg reszelt sajt, 5-10 dkg olvasztott margarin. A besamelmártáshoz 6 dl tej, 3 evőkanál liszt, 5 dkg margarin, 2 gerezd fokhagyma, 2 tojás, 2 evőkanál tejföl, só, bors. Kevés margarin az edény kikenéséhez.
Elkészítés: A rózsáira szedett, megmosott brokkolit vízgőz felett puhára pároljuk. (Jobban szeretem párolni, mert így ízesebb a brokkoli.) A besamelmártáshoz a felmelegített margarinba beletesszük az apróra vágott fokhagymát, néhányat keverünk rajta, majd hozzá adjuk a lisztet, elkeverjük, felöntjük a tej felével, simára keverjük, hozzáadjuk a maradék tejet és sűrűre főzzük, sóval, borssal ízesítjük. A végén hozzákeverjük a két tojást és a tejfölt.
A sütőedényünket kikenjük margarinnal, beleteszünk egy réteslapot úgy, hogy az edény hosszanti oldalán kilógjon a lap, meglocsoljuk olvasztott margarinnal, majd a következő lap jön, csak most az edény másik hosszanti oldalán lógjon ki, vagyis az egymást követő lapok, mindig az ellentétes hosszanti oldalon lógjanak ki, mint az előző.Még lerakunk így 2 lapot, vagyis összesen négyet. A lapokra szórjuk a sonkacsíkok, a brokkoli, a túró, a feta egy harmadát és meglocsoljuk a besamelmártás egy harmadával. Ekkor a fent leírtak szerint a következő négy réteslapot rakjuk az edénybe, majd a fent leírtak szerint a töltelék újabb harmada következik. A kilógó réteslapokból sorban négyet ráhajtunk a töltelékre, közben locsoljuk olvasztott margarinnal. Erre jön a töltelék utolsó harmada és erre rászórjuk a sajtot, majd a maradék oldalt kilógó négy lapot ráhajtjuk a töltelékre és meglocsoljuk olvasztott margarinnal. 180 fokra melegített sütőben pirosra sütjük, kb. 30 perc alatt. Hagyjuk kicsit hülni és utánna szeleteljük. Én nagyon elégedett voltam a végeredménnyel, akinek van kedve próbálja ki...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails