2009. május 23.

Citrom és narancs fagyi

A tegnapi embert próbáló melegben valami savanykás hűsítőre vágytam. Úgy gondoltam eljött az ideje a fagyi készítésnek.(Amióta Ancsikánál kitört a fagyi mánia, engem se hagyott nyugodni a fagyi készítés gondolata:) Tavaly nyáron barátnőm anyukájánál ettem házi citromfagyit, nekem nagyon ízlett. (Érdekes hogy változik az ember ízlése. Gyerekkoromban nem tartozott a kedvenceim közé, inkább az édesebb, tejesebb fagyikat kedveltem. Ez a citromfagyi savanykás és nem annyira tejes:) Az alaprecept Horvát Ilona szakácskönyvéből származik. Hát igen, néha fel kell lapozni a régi jól bevált, szakácskönyveinket....A narancs fagyi saját kreálmány. (A fagyik gép nélkül készültek.)
Hozzávalók: A citrom fagyihoz: 3 citrom kifacsart leve, 1 citrom reszelt héja, 15 dkg cukor, 4 dl víz, 1 dl tejszín, 1 dl natúr joghurt, 1 tojás felvert fehérje. A narancs fagyihoz: 2 narancs és 1 citrom kifacsart leve, 1 narancs reszelt héja, 2 tojás sárgája, 2,5 dl tej, 2,5 dl víz, 1 dl tejszín, 1 dl natúr joghurt, 15 dkg cukor, 1 tojás felvert habja.
Elkészítés: A citrom fagyihoz a víz felét felmelegítjük és beletesszük a cukrot és hagyjukl, hogy elolvadjon majd hozzáöntjük a többi vizet. Ha elég hideg a cukros vízhez adjuk a citromok levét és a reszelt héjat. Elkeverjük és végül a citromos léhez öntjük a tejszínt és a joghurtot. Zárható dobozba öntjük és a fagyasztóba rakjuk. Fél óránként megkavarjuk. 4-5 órát fagyasztjuk. Az első keverésnél adjuk hozzá a felvert tojásfehérjét. Ez kicsit lazítja a fagyinkat.
A narancs fagyihoz a vizet megmelegítjük, beletesszük a cukrot, hogy olvadjon el, majd hűtjük. A két tojás sárgáját, 1, 25 dl tejjel gőz felett összefőzzük és hűtjük. A kihűlt cukros vízhez adjuk a narancs és citromlevet és a narancs reszelt héját. A kihűlt tojásos krémhez keverjük a tejszínt és a joghurtot és az egészet a narancsos vizes keverékhez adjuk a mardék 0,5 dl tejjel együtt. Jól összekeverjük, dobozba öntjük, fagyasztjuk, fél óránként keverjük. Az első keveréskor adjuk hozzá a felvert tojáshabot. 4-5 óra múlva fogyaszthatjuk.

2 megjegyzés:

  1. Finomak ezek a friss, citrusos fagyik!!!
    Igazán jó citromfagyit én olyan ritkán találok-igazad van-meg kell csinálni otthon!

    VálaszTörlés
  2. Látom, megfertözödtél, Tündér! :))) Ez az!!!!!
    Nálam is tervben van a citrom fagyi, de én lime-ból akarom majd csinálni! A narancsodat lehet lemásolom! :))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails