2009. május 14.

Rakott spárga sonkával

Mostanában számtalan spárgarecepttel találkozhatunk a gasztro blogokban. Ez rendjén is van, hiszen spárga szezon van. Az ihletet - spárgás étel készítéséhez - mégsem innét kaptam ,hanem Zsuzsa barátnőnktől. A május eleji hosszú hétvégén ünnepeltük a születésnapját és ő készített spárgát az ünnepi ebédhez. Nekem nagyon ízlett, így érthető is hogy nekiláttam a magam - egyáltalán nem bonyolult sápárgás ételének. Ezidáig valahogy elmaradt, hogy spárgából készítsek bármit is. Talán az lehet az oka, hogy jó néhány évvel ezelőtt volt egy sikertelen kísérletünk a spárgával (nagyon fás volt és rossz ízű). Akkor még közel sem volt ekkora választék és mennyiség spárgából, mint manapság.

Hozzávalók: 1 csokor (csomag) spárga (én most a zöldet választottam), 8-10 dkg főtt sonka, 2-3 tojás, 2-3 evőkanál tejföl, 10-15 dkg reszelt sajt, kevés margarin, só, bors.

Elkészítés: A spárgákat a csúcsuk alatt kb. 1 cm-el lefelé meghámozzuk. A végeit levágjuk ( amit felhasználhatunk zöldségkrémleveshez - lásd majd később). Forró sós vízben roppanósra főzzük, lecsöpögtetjük, és margarinnal kikent tűzálló tálba egymásmellé sorkoztatjuk a spárgákat. A tojásokat felverjük, hozzáadjuk a tejfölt, a sajt felét, sózzuk, borsozzuk. A sonkát felcsíkozzuk, rászórjuk a spárgára, erre kanalazzuk a tojásos keveréket, majd rászórjuk a maradék sajtot. 15-20 perc alatt 180 fokon készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails