2009. május 14.

Cukkinis zöldségtorta

Zöldségtorta sokféle zöldségből készíthető. A cukkinis zöldségtorta egy egyszerűbb, gyors változat. Fogyaszthatjuk főételként, pl. hideg kapormártással, vagy sült húsokhoz tálalhatjuk köretként, változatosabbá téve köretkínálatunkat. A nyári időszakban, amikor bővelkedünk a zöldségekben, gyakran készítem. Akkor minden zöldséget (hagyma, krumpli, sárgarépa, paprika, karalábé, petrezselyem zöldje stb.)nyersen teszek bele, amit előtte ledaráltam, vagy lereszeltem illetve felaprítottam. Most ennél az egyszerűbb változatnál a krumplit kicsit elődinszteltem, mivel a cukkininek nem olyan nagy a sülési ideje.
Hozzávalók: 1 db kisebb cukkini, 4-6 közepes krumpli, 10 dkg reszelt sajt, 2-3 tojás, 2 gerezd zúzott fokhagyma,2-3 evőkanál tejföl, 10 dkg margarin, só, bors,1 evőkanál liszt, zsemlemorzsa az edény szórásához (bár most én enyhén száraz kiflit használtam, amit vékony karikákra vágtam, és a sütőedény alját kiraktam vele, ez jól beszívta a tortánkban lévő nedvességet és könnyen szeletelhető és kiszedhető volt a zöldségtortánk.)
Elkészítés: A megtisztított krumplikat kb. fél cm-es csikokra vágjuk, vagy reszeljük (én reszeltem) és kb. 8 dkg felhevített margarinon kicsit átdinszteljük. (kb. 10 perc) Ha nagyon ragad kevés vizet adhatunk hozzá, de az párologjon el a végén. Ezt követően a megmosott cukkininket héjastól egy tálba reszeljük, hozzáreszeljük a sajtot, ráütjük a tojásokat, hozzáadjuk a tejfölt, a lisztet, majd a dinsztelt krumplit, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, sózzuk, borsozzuk és jól összekeverjük. A maradék margarinnal egy kerek sütőformát kikenünk, megszórjuk zsemlemorzsával (vagy a fent leírt kiflis módszert is alkalmazhatjuk, nekem nagyon bevált:) és beleöntjök a zöldségtotra masszánkat, előmelegített sütőben kb. 20-30 perc alatt készre sütjük és tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails