2011. február 11.

Csőben sült vajrépa póréhagymával

Sok-sok évvel ezelőtt találkoztam a melegen készített vajrépa receptjével. Tetszett, mert nem a szokványos salátaként használta fel a vajrépát. Azóta raktározom a gondolataimban, hogy egyszer majd elkészítem. Akkoriban nem is nagyon lehetett kapni vajrépát. Ma már sok helyen találkozhatunk vele. Piacon is sokan árulják, én is ott vettem három szépséges példányt. Íze számomra leginkább a retek és a karalábé között van, csak valahogy mindkettőnél lágyabb ízű a vajrépa. Most egy póréhagymás csőben sült változatát készítettem el.
Hozzávalók: 3 db nagyobb vajrépa 1 kisebb vagy fél póréhagyma, 5 dkg vaj. Az öntethez 1 tojás, 5 dkg krémsajt, 1 dl tejszín, 1 dl tejföl, 1 gerezd fokhagyma, só, frissen őrölt bors.
Elkészítés: A póréhagymát 5 mm-es darabokra szeleteljük, a vajrépát meghámozzuk és 3-4 mm-es szeletekre vágjuk. A vajat felhevítjük és elkezdjük párolni a póréhagymát. Hozzáadjuk a vajrépa szeleteket, sózzuk, borsozzuk és kb. 10 percig együtt pároljuk, amíg a répa kissé üvegesedni nem kezd. Az öntet hozzávalóit összekeverjük, ha szükséges sózzuk, borsozzuk. A póréhagymás előpárolt répát egy kisebb sütőtálba tesszük és leöntjük a tejszínes öntettel. 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütjük. Önálló ételként vagy köretként is fogyaszthatjuk.

6 megjegyzés:

  1. Még sosem ettem ilyet, de kipróbálnám!

    VálaszTörlés
  2. hogy néz ki az a vajrépa? én tegnap pont ilyet csináltam, csak más zöldségekkel:-)

    VálaszTörlés
  3. Bianka! Nekem nagyon ízlett. Finom volt!

    VálaszTörlés
  4. Kati! Ha lehetőséged lesz rá, próbáld ki!Egyszerű, finom, laktató.

    VálaszTörlés
  5. Nyárikonyha! A hozzávalóknál a fehérrépa szóra kattintva megnézheted, hogy néz ki.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails