2009. július 26.

Szilvás cobbler

Igen, én is beálltam a sorba és elkészítettem....nem bántam meg. Gyors, egyszerű és nagyon finom. Nagy valószínűséggel más gyümölcsökkel is ki fogom próbálni, de szilvával is mert rettentő finom volt ez a változat. A nagy mesterek:) akik az elkészítést ihlették Trinity és Ancsi kipróbált receptjein igazából nem változtattam, talán a gyümölcs mennyisége volt nagyobb, kb.1 kg. A tészta formázásához én a kanalas kiszaggatást választottam, nekem az gyorsabb és egyszerűbb volt.

Hozzávalók: 60-100 dkg szilva (ízlés szerint), 2 evőkanál étkezési keményítő, 3-4 evőkanál barna cukor+ a szóráshoz (kristály cukor is jó), 2 csomag vaníliás cukor vagy 1 rúd vanília kikapart belseje. A tésztához 25 dkg liszt, 5 dkg cukor, csipet só, 2 teáskanál sütőpor, 10 dkg hideg vaj, 1 tojás, 1,5 dl tejszín.

Elkészítés: A szilvát kimagozzuk és egy tűzálló tálba tesszük, rászórjuk a barnacukrot, a keményítőt, a vaníliarúd belsejét vagy a vaníliás cukrot és jól elkeverjük. A tésztához a vajat apró darabokra vágjuk, hozzáadjuk a többi hozzávalót, konyhai robotgéppel jól összekeverjük és evőkanál segítségével a szilvára halmozzuk és a tetejét megszúrjuk barnacukorral. 180 fokra előmelegített sütőben 30-35 perc alatt készre sütjük. (Ha cserépedényben sütjük, ne melegítsük elő a sütő, nehogy az edény szétrepedjen. Ekkor kicsit hosszabb lehet a sütési idő.)

4 megjegyzés:

  1. Igazad van-elfér benne a több gyümölcs is-de sajna, lapos volt a formám:(
    Nagyon el tudom képzelni szilvával-ezt meg majd én követem:)))

    VálaszTörlés
  2. Tündi! Örülök, hogy neked is bejött :)))

    VálaszTörlés
  3. Ó, szilvával nagyon fincsi volt! A szine is gyönyörű lett! Szóval köszönet nektek ezért, hogy megismertettek ezzel a finomsággal!:))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett a Tiéd is! Én nem csodálom, hogy mindenki elkészíti, tényleg isteni! :-DD

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails