2009. július 29.

Kukoricapelyhes ropogós csirkemell falatok

Már régóta készültem rá, hogy elkészítsem a kukoricapelyhes, ropogós falatkákat. Legközelebb talán annyit változtatok rajta, hogy kicsit kisebb darabokra töröm össze a kukoricapelyhet, mert így ahogy a nagyobb kukoricapehely darabok átsültek, túl ropogósak lettek és nem kímélték a szájpadlásomat. Ezt leszámítva nagyon finomra sikeredett és egykét szóból elfogyott. Különösen tetszett az olajszag mentes sütési mód - vagyis sütőben, minimális olajjal, szerintem máskor is fogom alkalmazni. A húsok igen jól átsültek. Ha nagyobb húsokat, pl. combot sütünk ilyen módon, a sütési idő hosszabb lesz, kb.40-50 perc.
Hozzávalók: Két személyre 25 dkg filézett csirkemell, kb. 13 dkg durvára összetört kukoricapehely, kb.2-3 evőkanál kukorica liszt, 2 tojás, a csirkemell fűszerezéséhez, só, 1 gerezd fokhagyma, 1 evőkanál olívaolaj, 1 kávéskanál őrölt pirospaprika, a sütéshez 2-3 evőkanál olaj és 3 dkg vaj.

Elkészítés: A csirkemelleket kb. 5 cmX3 cm nagyságú darabokra vágjuk és sóval, zúzott fokhagymával, őrölt pirospaprikával és olívaolajjal összekeverjük, majd kukorica lisztbe, felvert tojásba és a durvára összetört kukoricapehelybe forgatjuk. Amíg panírozzuk a csirkemellet, addig előmelegítjük a sütőt 200 fokra. Egy tepsit sütőpapírral kibélelünk, és 2-3 evőkanálnyi olajjal átkenjük. A panírozott csirkemell darabokat a sütőpapírra fektetjük és mindegyik hús tetejére egy pici vajdarabkát fektetünk. 200 fokon 10-12 percig sütjük az egyik oldalát, megfordítjuk a húsokat és további 10-12 percig sütjük. Mártogatóssal, salátával kínáljuk.

7 megjegyzés:

  1. Gusztusos a pehely a husin!!Én is esküszöm erre a tepsiben sütésre!!!

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jó, ki fogom próbálni, még nem sütöttem sütőben így húst. Viszont ezt a fajta panírt imádom!

    VálaszTörlés
  3. Remek az ötlet, nem csak a panír, hanem az is, hogy nem olajban van sütve! Megcsinálom én is egyszer, remélem, az is ilyen guszta lesz!! :-))

    VálaszTörlés
  4. Nem sütőben, de tűzhelyen próbáltam már én is ezt a kukorica pelyhet - bizony, igen ropogós lett, hasonlóan jártam - aprítani nem ártott volna kicsit:)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!
    Nálunk is az ilyen roppanós csirke most a nagy sláger, gyakran készítem, igaz én a tűzhelyen szoktam, de majd kipróbálom a sütőben is.

    VálaszTörlés
  6. Hú, ez nagyon guszta! Nekem csak zabpehely van itthon, vajon azzal működne, mit gondolsz?

    VálaszTörlés
  7. Örülök, hogy tetszik!

    Napmátka! Zabpehely? Nem tudom...talán zöldségekhez, de lehet, hogy húshoz is illene...Eddig csak tésztákhoz,(kenyér és keksz)használtam...

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails