2009. július 7.

Kókuszos mandulás pite (lehetetlen pite)

Ezzel a pitével Lúdanyónál találkoztam "Lehetetlen pite" néven szerepelt. Nagyon megtetszett az egyszerűsége és az, hogy gyorsan elkészíthető. Mivel Lúdanyó írta, hogy náluk pillanatok alatt elfogyott, én úgy gondoltam, hogy dupla adagot készítek és tepsiben sütöm, nem kerek sütőformában (már csak azért sem, mert nincs ilyen nagy kerek formám). Nálunk nagy sikere volt, amelyről az is árulkodhat, hogy kétszer is elkészítettem:) A dupla adag pite receptjét írom le. (Maga az elkészítés és a jellege is az intelligens krémesre emlékeztet, csak még annál is egyszerűbb:)
Hozzávalók: 15 dkg liszt, 22 dkg cukor, 12 dkg kókuszreszelék, 8 db tojás, 4 csomag vaníliás cukor (vagy 2 teáskanál vaníliakivonat), 25 dkg olvasztott vaj (esetleg margarin), 8 dkg szeletelt mandula, 1 liter tej.

Elkészítés: A tojásokat a cukorral, a liszttel, a kókuszreszelékkel, a mandula felével, az olvasztott vajjal, vaníliás cukorral összekeverjük és végül hozzáadjuk a tejet és jól elkeverjük. Egy magas falú közepes tepsit kivajazunk (én 24 cm X 36 cm nagyságút használtam), beleöntjük a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütjük. (Légkeveréssel 160 fok.)Ekkor rászórjuk a maradék mandulát és tovább sütjük kb. 15-20 percig, amíg át nem sül a massza. Hagyjuk hűlni, majd szeleteljük. Porcukorral meghintve kínáljuk.

1 megjegyzés:

  1. Úgy látszik, hogy elveszett, amit írtam :( Megtaláltam magamtól nálad és nagyon örültem neki, hogy ennyire ízlett :))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails