2009. április 6.

Bagett (baguette) szerű kenyér



Péntek délután elfelejtettem kenyeret venni....Ha már az elmúlt napokban belopóztak a francia ízek a konyhámba, arra gondoltam süthetnék egy bagettet. Nem keresgéltem recept után, inkább mindjárt neki is láttam az elkészítésének, úgy ahogy én gondoltam. Igazából egy hosszú kenyér sült ki belőle. Finom, telt volt az íze, jól jött a szombati nyugis reggelihez is...Kedvenc lekvárom, a tavaly nyáron főzött savanykás ribizli lekvár is igen jól harmonizált az ízével.

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 5 dkg olvasztott vaj, 1,5 dl langyos tej, 2 dkg élesztő, 1 teáskanál cukor 1,5 teáskanál só, szezámmag a szóráshoz

Elkészítés: A lisztet egy tálba szitáljuk és hogy meggyorsítsuk a kelést, kicsit meglangyosíthatjuk a mikrohullámú sütőben(de csak langyosítsuk!) Majd a langyos tejbe belemorzsoljuk az élesztőt és beletesszük a cukrot, jól elkeverjük. A liszthez adjuk a sót, az élesztős keveréket és az olvasztott vajat. Jól bedagasztjuk a tésztát, letakarjuk és kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük. Ezután lisztezett felületen hosszú kenyérformát formázunk a kelt tésztánkból, hagyjuk kicsit kelni, majd ferdén bevagdossuk a tetejét. Olvasztott vajjal vagy langyos vízzel kenjük át. 200 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. (Én szórtam rá pirított szezámmagot....igaz eléggé leszóródtak...tojással kellet volna vékonyan megkenni. Majd legközelebb:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails