2009. június 23.

Fahéjas nektarin fagylalt

Jó dolog a házi fagylalt készítés. Szeretem, ha van a mélyhűtőben egy dobozkával.Viszonylag kevés munkával, rövid idő alatt elkészíthető. Ami időbe telik - ha nincs fagylalt gépünk - az maga a fagyasztás, de ha tesz-vesz közben az ember , ez az idő is gyorsan elillan. Volt otthon néhány nektarinom, és mivel nem voltak olyan édesek, arra gondoltam, hogy fagylaltnak tökéletes lesz. Gondolkodtam, hogy milyen fűszer illene a nektarinhoz, hogy kihozza az ízét. Végül a fahéjra esett a választásom. Jól döntöttem, mert nagyon passzolt a nektarinhoz, nem nyomta el az ízét, inkább felerősítette.
Hozzávalók: 6 szem nektarin, 1 tojás, 1 dl tejszín, 1 csomag vaníliás cukor, 10 dkg kristálycukor, 1,5-2 dl víz, 3 evőkanál mascarpone sajt, 1 csapott kávéskanál őrölt fahéj.

Elkészítés: A nektarinokat megpucoljuk, felkockázzuk, összeturmixoljuk és hozzáadjuk a fahéjat. 2 dl vizet felteszünk forrni, a gőz felett a tojás sárgájából, a vaníliás cukorból és a tejszínből krémet főzünk. A forró vízhez adjuk a cukrot, hagyjuk, hogy elolvadjon, közben kicsit hűl a víz. A cukros vizet a nektarin turmix hoz öntjük és jól elkeverjük. A tojásos krémhez adjuk a mascarponét, elkeverjük, majd a nektarinos turmixszal összekeverjük. Az így kapott fagyi alapunkat egy fedeles dobozba öntjük és minimum négy órára a fagyasztóba tesszük, de közben 30-40 percenként megkeverjük. Az első keverésnél hozzá adjuk és alaposan bele keverjük a fagyi masszába az egy tojás felvert habját. Miután elkészült a fagyi, fagylaltos kanállal gombócokat kanyarítunk, kehelybe tesszük és mézzel tálaljuk.

5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól hangzik!:D A nektarin azon ritka gyümölcsök közé tartozik, amit néha-néhe megeszek. Fahéjjal meg nagyon finom lehet!:D

    VálaszTörlés
  2. Idekattintottam rögtön-mert én is szemeztem a nektarinnal, mint fagyialappal...Ezek szerint finom-meggyőztél-kipróbálom! Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Vadászok a fagyireceptekre:), és ez jónak tűnik!

    VálaszTörlés
  4. Szepyke!Nekem nagyon ízlett! Az is igaz, hogy mindig az éppen aktuális fagyi ízlik:))))Nem készítettem, túl édesre - nehezebben is fagyna - így jól érvényesült a gyümölcs természetes (mesterséges aromától mentes)íze. Arra biztatlak, hogy próbáld ki!

    Trinity! Próbáld ki bátran!

    KataKonyha! Jó fagyizást!:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails