2009. június 13.

Cukkinis, túrós tortácskák (cukkinis kis quiche:)

A hűtőben várakozó két zsenge cukkini sorsát végképp megpecsételte legújabb szerzeményem, a két kis (18 cm átmérőjű) kerek sütőforma. Ehhez a formához most omlós vajas tésztát képzeltem el, cukkinis, kapros, túrós töltelékkel. Nem volt más hátra, nekiláttam a tortácskáknak (kis quiche:). A végeredménnyel nagyon elégedett voltam, valami ilyesmit képzeltem el.
Hozzávalók:A tésztához: 20 dkg liszt, 15 dkg hideg vaj, 1 tojás sárgája, csipet só, 2-3 evőkanál víz.(Ez a mennyiség két 18 cm átmérőjű formához elegendő.) Amivel megpakoltam: 2 db zsenge cukkini, 15-20 dkg túró, 2 evőkanál tejföl, 2 tojás, egy kis csokor kapor, 3-4 gerezd fokhagyma, só, bors.

Elkészítés:A tésztához valókat összegyúrjuk és legalább 30 percet a hűtőben pihentetjük. Majd kinyújtjuk és kibéleljük vele a formákat.(Nem szükséges a forma kivajazása, mert elég zsíros a tészta és ezért nem tapad.) A tésztát elősütjük kb. 10-15 perc alatt. (Most nem vaksütéssel sütöttem elő, csak simán. Légkeveréssel 180 fokon elég kb. 10 perc.) Amíg a tészta sül előkészítjük a tölteléket. A cukkiniket héjastól lereszeljük. A tojásokat felverjük, hozzáadjuk a sót, tojást, zúzott fokhagymát, tejfölt és jól elkeverjük. Ezután belekeverjük a túrót és hozzá adjuk a reszelt cukkinit és végül az apróra vágott kaprot. a tölteléket elkeverjük és a két elősütött tésztával bélelt formába öntjük és 190 fokon készre sütjük. (Légkeveréssel elég 170 fok.) Amikor szép piros, tűpróbával ellenőrizzük, hogy át sült-e. Miután elkészült 10-15 perc pihentetés után szeletelhetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails