2010. április 19.

Sült petrezselyemgyökér krémleves

Régóta járt már a gondolataimban, hogy petrezselyemgyökérből is lehetne krémlevest készíteni. Szép petrezselyemgyökeret kaptam ajándékba, így neki is láttam a krémleves elkészítésének. A petrezselyemgyökeret vékony szeletekre vágva vajon megsütöttem, majd húslevessel felöntve teljesen puhára főztem.(Ismét a maradék húslevest hasznosítottam. Ha nincs húslevesünk végső esetben a leveskockából készült is megteszi.) Ízesítőül só, bors, kakukkfű szolgált. A krémességet és egy enyhe savanykás ízt a tejföl adta. Petrezselyem pestóval tálaltam. Semmi ördöngösség nincs benne, mégis egy rendkívül finom, ünnepek alkalmával is készíthető leves lett a végeredmény. (A petrezselyem pesto telitalálat volt ehhez a krémleveshez.) Csak ajánlani tudom a leves elkészítését.
Hozzávalók: Két fő részére 5-6 db közepes zsenge petrezselyemgyökér, 5 dkg vaj, só, frissen őrölt bors,csipet kakukkfű, 8-10 dl húsleves/alaplé, 1,5 evőkanál liszt, 1,5 dl tejföl. Tálaláshoz petrezselyem pesto.

Elkészítés: A meghámozott petrezselyemgyökeret vékonyan felszeleteljük (akár a zöldségpucolóval is megtehetjük ezt) és a vajon elkezdjük sütni. Amikor már üveges és kezd pirosodni, rászórjuk a lisztet, alaposan elkeverjük és felöntjük húslevessel. Hozzáadjuk a kakukkfüvet, ha szükséges sózzuk, borsozzuk. Addig főzzük, amíg a petrezselyemgyökér megpuhul teljesen (kb. 15-20 perc.) Ekkor a leveshez adjuk a tejfölt, botmixerrel összeturmixoljuk és mégegyszer melegítünk rajta, de nem forraljuk. Tálkákba szedve, petrezselyem pestóval tálaljuk.

4 megjegyzés:

  1. Még nem ettem, de nem lehet rossz. A fotó csodás

    VálaszTörlés
  2. Ciao, Piacere di conoscerti! É molto bello Il Tuo blog sfizioso! Brava! Veniamo iscrivo sostenitrice Tua, Così non le Mar Perdii Specialità! Un grande bacio DALL'ITALIA! http://atuttacucina.blogspot.com

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Notburga!

    Köszi Bianka!Nekem nagyon ízlett, próbáld ki, ha lesz rá lehetőséged!

    Speedy70! Tante grazie!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails